اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان خبر داد

حذف محدودیت سنی در بیمه روستاییان و عشایر

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان همدان گفت: محدودیت سنی در بیمه روستاییان و عشایر در راستای گسترش و تعمیم بیمه روستاییان و عشایر حذف شد.

حذف محدودیت سنی در بیمه روستاییان و عشایر

مهدی سماواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به شرایط بیمه روستائیان و عشایر اظهار کرد: یکی از شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر داشتن سنین 55 سال برای آقایان و 50 سال برای خانم‌ها بود.

وی با اشاره به تغییر مدیریت سازمان و تأکید بر طراحی الگوی نوین فرهنگی افزود: حذف سقف سنی در راستای تعمیم و گسترش بیمه به عنوان نخستین اقدام مدیریت جدید صورت گرفت.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان بیان داشت: حذف محدودیت سنی برای اجرا در قالب بخشنامه‌ای در یکم دی ماه به تمام صندوق‌های بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در سطح کشور ابلاغ شد.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی در این زمینه تصریح کرد: بر اساس این بخشنامه تمام افراد ساکن در روستاها بدون هیچ محدودیتی می‌توانند زیر پوشش بیمه قرار گیرند.

سماواتی ابراز داشت: روستاییان و عشایر با داشتن 18 سال می‌توانند با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به ساختار صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه‌شدگان با پرداخت 15 سال حق بیمه می‌تواند از مزایای بازنشستگی صندوق استفاده کنند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان گفت: هر فردی که زیر پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار می‌گیرد با پرداخت یک سال حق بیمه و تمدید به موقع آن در صورت فوت، خانواده وی از مزایای مستمری بازماندگان تحت کفالت بیمه‌شده بهره‌مند خواهند شد.

وی حذف سقف سنی را مختص صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر عنوان کرد و افزود: این مهم در یک دوره کوتاه‌مدت در سال 84 تا 86 نیز اجرایی شد که بعد از آن متوقف شده بود.

سماواتی ابراز کرد: این موضوع امسال با تغییر مدیرعامل و رویکرد جدید ایشان در بحث فرهنگی مجدد در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای این بخشنامه از ابتدای دی ماه و نتیجه مثبت آن اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر ساکنان روستا را افراد بالای 55 سال تشکیل می‌دهد با ابلاغ این بخشنامه متقاضیان بسیاری برای ثبت‌نام مراجعه کرده‌اند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان تصریح کرد: اجرای این مهم گام مثبتی در راستای پوشش 100 درصدی بیمه اجتماعی روستاییان و عشایری خواهد بود.

وی با اشاره به بیمه زنان خانه‌دار روستایی و عشایری ابراز داشت: در این زمینه نیز بخشنامه‌ای وجود دارد که زنان روستایی و عشایری می‌توانند به صورت مجزا خود را بیمه کنند.

سماواتی اضافه کرد: در گذشته بیشتر زنان روستایی تحت کفالت سرپرست خانواده زیر پوشش بیمه قرار می‌گرفتند اما با ابلاغ این بخشنامه می‌توانند به صورت مجزا خود را بیمه کرده و مشمول قانون بازنشستگی شوند.

وی بیان داشت: در صورت اقدام برای بیمه مجزای زنان، این امر هیچ تداخلی با بحث کفالت آنان نداشته و زنان روستایی و عشایری می‌توانند علاوه بر استفاده از مزایای بحث کفالت از مزایای بیمه خود نیز استفاده کنند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان با بیان اینکه بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر یک بیمه اختیاری است، یادآور شد: در بیمه اختیاری تمام اصناف می‌توانند ثبت‌نام کرده و از مزایای بیمه بهره‌‍مند شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مزایای بزرگ صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر می‌توان به پرداخت حق بیمه به صورت سالانه و انتقال سوابق اشاره کرد.

انتهای پیام/89006/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول