اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خبر داد

بدهی 200 میلیارد ریالی دستگاه‌های دولتی کردستان به اداره اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از بدهکاری بیش از 200 میلیارد ریالی دستگاه‌های دولتی استان به اداره اوقاف خبر داد.

بدهی 200 میلیارد ریالی دستگاه‌های دولتی کردستان به اداره اوقاف

سلمان روحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به بدهی بیش از 200 میلیارد ریالی دستگاه‌های اجرایی استان به اداره اوقاف اظهار کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش استان و شهرداری به ترتیب 60 و 100 میلیارد ریال به اداره اوقاف بدهی دارند.

وی علاوه بر آموزش و پرورش و شهرداری، اداره‌‌کل زندان‌ها را نیز از دیگر دستگاه‌های شاخص بدهکار اوقاف ذکر کرد.

این مسئول ادامه داد: رایزنی‌ها و جلسات مختلفی با دستگاه‌های بدهکار به اداره اوقاف در سال‌جاری تشکیل و پیشنهاداتی نیز داده شد و تعدادی از این دستگاه‌ها با وزارتخانه‌های مرتبط خود هم مکاتباتی کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان ادامه داد: قرار شده تسویه بدهی برخی از ارگان‌های دولتی مانند شهرداری از طریق تهاتر صورت گیرد و زمین‌هایی که نیاز به صدور پروانه، مالیات و عوارضی دارند بابت بدهی به اداره اوقاف ببخشند.

روحی خاطرنشان کرد: طی این جلسات تصمیم گرفتیم که اداره‌کل آموزش و پرورش استان نیز زمین‌هایی را که نیاز به آنها ندارد به اداره اوقاف برگرداند.

وی با اشاره به اینکه کارها و اقدامات کارشناسی برای تسویه بدهی دستگاه‌های دولتی و نظامی به اداره اوقاف انجام شده است، اضافه کرد: ارتش پذیرفته است که در قبال زمین‌های وقفی که در اختیار دارد، اجاره‌نامه‌‌ منعقد و نوشته شود.

روحی با اشاره به اینکه مردم عادی به محض اطلاع از موقوفه بودن ملک خود اقدام به مراجعه به ادارات اوقاف در سطح استان می‌کنند، تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون اشخاص حقیقی زیادی برای پرداخت بدهی‌های خود اقدام کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان خاطرنشان کرد: آماری از میزان بدهی‌های اشخاص حقیقی در دسترس نیست، چراکه این امر نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد.

روحی خاطرنشان کرد: اگر فردی حقیقی قرارداد اجاره داشته باشد درباره اینکه چقدر از زمان آن گذشته باید توسط کارشناسان موضوع بررسی و مطابق نرخ روز تعیین ‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعیین و مشخص شدن میزان بدهی مردم عادی به اداره اوقاف نیاز به مراجعه آنها به ادارات اوقاف دارد، خاطرنشان کرد: در صورتی که اکنون کار کارشناسی انجام شود و فرد بعد از 6 ماه مراجعه کند باید کارشناسی مجددی در این خصوص انجام شود که این امر مستلزم صرف هزینه و وقت زیادی است.

روحی ادامه داد: هیچ‌کدام از دستگاه‌های دولتی بدهکار اداره اوقاف در استان تاکنون اقدام عملیاتی در راستای تسویه بدهی خود نکردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اظهار کرد: تمامی اقدامات دستگاه‌های دولتی استان در تشکیل جلسات و دادن وعده و وعید خلاصه می‌شود و تاکنون هیچ‌کدام از قول‌ها به مرحله اجرا نرسیده است.

روحی در پایان گفت: البته با وجود تمامی شرایط پیش‌آمده و پیشنهادهایی که داده شده است امیدواریم تا پایان سال اقدامات عملیاتی مطلوبی در خصوص تسویه بدهی‌های دستگاه‌های دولتی صورت گیرد.

انتهای پیام/79003/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول