اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان خواستار شد

تشدید نظارت بر مصالح ساختمانی طرح‌های عمرانی در کردستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان گفت: به منظور بالا بردن کیفیت اجرای طرح‌های عمرانی تشدید نظارت بر تولید و عرضه مصالح ساختمانی مورد نیاز این طرح‌ها در استان ضروری است.

تشدید نظارت بر مصالح ساختمانی طرح‌های عمرانی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، امیر قادری در جلسه شورای فنی استان کردستان با بیان این مطلب بر لزوم بالا بردن کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی و ساخت و سازهای بخش خصوصی اعم از مسکونی، اداری، تجاری و دیگر عرصه‌ها با استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت تاکید کرد.

وی رعایت مقررات ملی و آیین‌نامه 2800 فنی ساختمان در زمینه استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد به دلیل زلزله‌خیز بودن استان را ضروری دانست و گفت: باید برای افزایش عمر طرح‌های عمرانی و ارتقاء ضریب ایمنی در ساخت و سازها تمام دستورالعمل‌ها و مقررات موجود در رابطه با کیفیت مصالح ساختمانی استاندارد رعایت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان تصریح کرد: ناظرین نقش مهمی در بالا بردن کیفیت اجرایی واحدهای احداثی و کنترل استفاده از مصالح ساختمانی دارای گواهی استاندارد بر عهده دارند و باید به دقت به وظیفه خود عمل کرده و هرگونه کوتاهی و سهل‌انگاری در این زمینه قابل قبول نیست.

قادری خاطرنشان کرد: در این راستا باید بازدیدهای نظارتی و کنترل کیفی ادواری مصالح ساختمانی توسط اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان با همکاری آزمایشگاه مکانیک خاک صورت گیرد.

وی در ادامه خواستار ابلاغ لیست کارخانه‌های تولیدکننده مصالح ساختمانی غیر استاندارد به تمام دستگاه‌های اجرایی، انجمن‌های صنفی پیمانکاری و سازمان نظام مهندسی استان برای برخورد قاطع و قانونی با واحدهای متخلف و افراد سودجو در این زمینه شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، اداره صنعت معدن و تجارت استان را مکلف به جلوگیری از ورود مصالح ساختمانی غیراستاندارد و به خصوص میلگرد وارداتی غیر استاندارد و نیز برخورد با عاملین توزیع و عرضه این مصالح برابر قوانین و مقررات مربوط به مصالح ساختمانی غیراستاندارد وارداتی کرد.

وی در پایان گفت: ادارات متولی در بخش نظارت بر مصالح ساختمانی به ویژه کارگاه‌های تولید شن و ماسه و بتن آماده، باید نظارت و بازدید خود را افزایش داده و با همکاری آزمایشگاه فنی مکانیک خاک نمونه‌گیری و آزمایشات لازم را به منظور کنترل کیفیت به عمل آورند.

انتهای پیام/79002/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول