اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل استاندارد اردبیل خبر داد

معرفی 59 واحد تولید‌کننده مصالح ساختمانی غیر‌استاندارد به تعزیرات حکومتی

مدیر‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: در ادامه بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای تولیدی در استان اردبیل، تعداد 59 مورد واحد تولیدی مصالح ساختمانی غیر‌استاندارد به منظور برخورد قانونی به مراجع مربوطه معرفی شدند.

معرفی 59 واحد تولید‌کننده مصالح ساختمانی غیر‌استاندارد به تعزیرات حکومتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل، هاشم علایی اظهار داشت: در راستای بازرسی‌های مستمر از واحدهای تولیدی در سطح استان اردبیل در بخش مصالح ساختمانی تعداد 42 واحد تولیدی شن و ماسه که فاقد پروانه استاندارد بودند شناسایی و به مراجع ذیربط قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: تعداد 13 واحد تولیدی بلوک‌های پلی استایرن و چهار واحد تولیدکننده بتن آماده غیر‌استاندارد نیز شناسایی و از تولید آنها جلوگیری شد.

دبیر کمیته کیفیت مصالح ساختمانی استان اردبیل افزود: با تمامی 59 واحد تولیدی متخلف که مصالح ساختمانی غیر‌استاندارد تولید می‌کردند برخورد قانونی صورت گرفت و طبق قانون، به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

علایی یادآور شد: برابر مصوبه هیئت وزیران در مورد آیین‌نامه نظارت بر استانداردهای اجباری در مراحل تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمانی، وظایفی را بر عهده سازمان و ارگان‌ها محول شده که مرجع کنترل کیفی فرآورده‌های ساختمانی را اداره کل استاندارد استان‌ها و در صورت عدم دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد از سوی واحدهای تولیدکننده جهت لغو پروانه بهره‌برداری را سازمان صنعت، معدن و تجارت عهده‌دار باشد و برابر ماده هشت آیین‌نامه، سازمان نظام مهندسی موظف به  کنترل‌های لازم برای تضمین استفاده از فرآورده‌های ساختمانی استاندارد در پروژه‌ها و برای حصول اطمینان از علامت استاندارد فرآورده‌های ساختمانی و اعتبار پروانه استاندارد از اداره کل استاندارد استان اردبیل استعلام کند.

این مسئول در پایان سخنان خود از تمام هم استانی‌ها خواست از مصرف کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد خودداری کرده و در صورت مشاهده هر‌گونه کالای بدون علامت استاندارد از طریق شماره تلفن گویای 1517 مراتب را به اداره کل استاندار استان اردبیل اطلاع دهند.

انتهای پیام/62007/ر/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول