اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز ارتحال جانگداز پیامبر اکرم (ص)

مراسم دسته‌روی و عزاداری هیئت‌های مذهبی در لنده برگزار شد + تصاویر

به مناسبت سالروز ارتحال جانگداز پیامبر اکرم (ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی‌(ع) مراسم دسته‌روی و عزاداری هیئت‌های مذهبی در لنده با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

مراسم دسته‌روی و عزاداری هیئت‌های مذهبی در لنده برگزار شد + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، پیش از ظهر امروز مراسم دسته‌روی و عزاداری هیئت‌های مذهبی شهرستان لنده با حضور مردم شهیدپرور و ولایتمدار شهر لنده برگزار شد.

مردى از دنیا می‌رود که دنیا، چشم انتظارش بود تا بیاید و دایره نبوت را در افق باز چشم‏‌هایش، به پایان برساند؛ مردى که دنیا چشم انتظارش نشست تا نقطه بگذارد بر انتهاى سطر پیامبرى و نامه رسالت را مُهر بنگارد با نقش نگین خاتمیت.

مردى از دنیا می‌رود که آخرت را همچون پنجره‌اى دیگر بر نگاه‌هاى بشر گشود، تا بنگرند، تا بدانند که ساحل‌‌نشینان دنیا را روزنه‌اى است که می‌تواند به دریاى آخرت برساندشان؛ مردى که دنیا و آخرت را همچون دو چشم در کنار هم، همچون دو بال براى یک پرنده به تصویر کشید؛ مردى که دست‏‌هاى دنیا و آخرت را در دست هم گذاشت.

مردى از دنیا می‌رود که انسان‌‏ها را گره زد به وظیفه خویش؛ مردى که زیر بازوى عقل را گرفت تا برخیزد، مرهم بر زخم‏‌هاى معنویت نهاد تا جان بگیرد و ایمان را همچون شعله‌اى همواره سوزان، در چراغدان جان و روان آدمى برافروخت تا از تیرگی‌ها نهراسد و در تاریکی‏‌ها نمیرد.

ای مولود خجسته رمضان! ای بدر تمام ماه خدا! تو تنهاترین فرزند رمضانی و آسمان، در پیشگاه کرم و بخشش تو، با این همه ابرهای باران‌زایش، گمشده‌ای غریب بیش نیست. رسول رحمت، تو را بر شانه‌های خویش سوار می‌کرد و بر تو مباهات می‌نمود.

تو ادامه محمد (ص) و کرانه علی (ع) هستی. تو دومین امام مایی و ما مُرید و دلداده تو و اینک در سالروز عروج ملکوتیت در باورمان نمی‌گنجد که چگونه عداوت و دشمنی را با طعم زهر به تو چشانیدند ...

باز هم مدینه بر خاک سیاه اندوه نشسته و سکوتی ژرف، همه جایش را فرا گرفته است. دوباره گرد و غبار بر دیوارهای گلین خانه‌ها نشسته است. باد غربت در کوچه باغ‌های خزان زده شهر، خود را به در و دیوار می‌زند و آواره مصیبت روح جاودانی صبر و کریم اهل بیت، امام مجتبی علیه السلام است.

انتهای پیام/82013/ع20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول