امیر خجسته امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره اهمیت پروژه کنارگذر غربی و شرقی همدان اظهار کرد: این پروژه بار ترافیکی سنگین همدان را کاهش میدهد.
وی کاهش طول مسیر، کاهش زمان سفر، کاهش استهلاک وسایل نقلیه عبوری، صرفهجویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگیهای صوتی و جلوگیری از ایجاد گره ترافیکی در شهر همدان را از جمله مزایای این طرحهای ملی دانست.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیراً متوجه شدهایم که این پروژه مهم فاقد بودجه مستقل است، از مسئولان عمرانی استان برای بیتوجهی در این زمینه شدیداً انتقاد کرد.
وی ادامه داد: انتظار بنده از مسئولان عمرانی استان این بوده که پروژه کنارگذر غربی و شرقی، از سالهای قبل جزو بودجههای ملی قرار میگرفت.
خجسته ابراز کرد: متأسفانه این پروژه به جای اینکه دارای ردیف بودجه مستقل باشد، از ردیف بودجه ناپایدار استفاده میکند.
*معلوم نیست مسئولان عمرانی استان چه میکنند؟
وی با بیان اینکه معلوم نیست مسئولان عمرانی استان چه میکنند؟ گفت: زمانی که مسئولان باید در معاونت برنامهریزی ریاست جمهوری پیگیر این مسئله و باز کردن ردیف بودجه میبودند، پس چه کار میکردند؟
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر پروژه کنارگذر شرقی از بودجه همدان ـ ملایر و کنارگذر غربی از بودجه همدان ـ بیجار استفاده میکند.
وی تأکید کرد: با این اوصاف، با اتمام این دو پروژه، عملاً کنارگذر غربی و شرقی معطل خواهد ماند زیرا دارای ردیف بودجه مستقلی نیست.
خجسته گفت: برای رفع این مشکل نامهای به کمیسیون عمران و تلفیق ارائه کردهایم تا ردیف بودجه مستقلی برای این پروژه باز کنند.
وی تأکید کرد: البته این کار باید از قبل از سوی مدیران استانی در معاونت برنامهریزی ریاست جمهوری انجام میشد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش از استاندار خواست دستور ارزیابی دقیقتر پروژهها را صادر کند.
انتهای پیام/89002/ش30/ژ1001