اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار سمنان

سند هویتی سردار شهید حسن شاطری رونمایی شد

هم‏زمان با هفته ثبت احوال و در آیینی با حضور استاندار سمنان، از سند هویتی سردار شهید حسن شاطری در سمنان رونمایی شد.

سند هویتی سردار شهید حسن شاطری رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، استاندار سمنان در این مراسم که پدر، مادر و همسر شهید شاطری نیز در آن حضور داشتند، یاد و خاطره این سردار رشید اسلام را گرامی داشت.

محمد وکیلی از شهید شاطری به عنوان سردار صحنه‏های سازندگی و دفاع از ارزش‏ها در عرصه‏های داخلی و بین‏المللی یاد کرد و گفت: از این شهید در لبنان، افغانستان و سوریه آثار با ارزشی به جای مانده است.

شهید شاطری در سال 41 در محله چوب مسجد سمنان در خانواده‏ای ولایت‏مدار و عاشق اهل بیت (ع) به دنیا آمد و دوران تحصیل ابتدایی را در مدارس سمنان گذراند.

وی با تشکیل بسیج به عضویت در آن درآمد و در مدت هشت سال دفاع مقدس همواره در خدمت اسلام و انقلاب بود و بعد از جنگ تحمیلی در رشته کارشناسی عمران ادامه تحصیل داد و وارد عرصه سازندگی شد.

سردار شاطری برای بازسازی افغانستان و لبنان از رهبر فرزانه انقلاب مسئولیت گرفت و به بازسازی خرابی‏های ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان پرداخت.

وی در لبنان با نام «حسام خوشنویس» نامی شد و در مدت هفت سال زیرساخت‏های مناطق جنوب لبنان را از نو ساخت و با مدیریت و درایت عزت و اقتدار نظام اسلامی را به رخ دشمنان کشید.

شهید شاطری که ریاست ستاد بازسازی ایران در لبنان را بر عهده داشت، در عرصه‏های مختلف مهندسی، راهسازی و ... فعالیت کرد.

وی در سال 91 در مسیر دمشق به بیروت به دست دشمنان اسلام به شهادت رسید و پیکر مطهر وی در امام‏زاده یحیی ابن موسی الکاظم (ع) سمنان و در کنار دیگر هم‏رزمانش در دوران دفاع مقدس آرام گرفت.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول