اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف خراسان شمالی:

فرهنگ وقف در جامعه فراگیر نشده است

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هنوز فرهنگ وقف به عنوان یک عامل بزرگ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه فراگیر نشده است.

فرهنگ وقف در جامعه فراگیر نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری بعد از ظهر امروز در همایش بزرگ بانوان فعال قرآنی، خدام افتخاری، فرهنگی و امام‌زادگان شیروان اظهار کرد: ترویج فرهنگ وقف می‌تواند آثار و برکات فراوانی را در جامعه در پی داشته باشد.

وی با اشاره به نقش آحاد مردم برای ترویج این سنت حسنه تصریح کرد: مردم به ویژه نخبگان و بانوان در این ارتباط رسالت عظیمی بر عهده داشته و باید به ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه کمک کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان نیز در این همایش وجود موقوفات را در کشور نشان دهنده علاقه‌مندی مردم به فرهنگ و معارف اسلامی دانست و گفت: بر این اساس باید عین نیّات واقفان در وقف نامه‌ها از سوی اداره اوقاف و امور خیریه عمل شود.

عباس محمدزاده همچنین بر لزوم بازاندیشی و فرهنگ سازی در حوزه وقف تأکید کرد و افزود: وقف نشانه دوراندیشی ، مردم دوستی و معامله با خدا و عامل شکوفایی علم و اندیشه است.

امام جمعه شیروان هم در این آیین گفت: اکنون ما وظیفه داریم با فرهنگ‌سازی وقف، یادگار واقفان را ارج نهیم.

حجت‌الاسلام حسین کوثری با بیان اینکه وقف از چشم اندازی ابدی برخوردار است، افزود: سیره معصومان (ع) و اموالی که آنان در زمان خود وقف کرده‌اند، حکایت از اهتمام ائمه اطهار (ع) به فرهنگ غنی وقف دارد.

وی خاطرنشان کرد: وقف در اسلام از وصیت مهم‌تر است زیرا وصیت دل کندن از دنیا پس از مرگ و وقف دل کندن از دنیا در عین حیات است.   

همایش بزرگ بانوان فعال قرآنی، خدام افتخاری، فرهنگی و امام‌زادگان شیروان در محل امام‌زاده غیبی شیروان به مناسبت هفته وقف برگزار شد.

انتهای پیام/63002/‌ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول