اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از واقفین صورت گرفت

افتتاح ایستگاه «همه واقف باشیم» در آستان امامزاده عبدالله (ع) یاسوج

طی مراسمی با حضور جمعی از واقفین ایستگاه «همه واقف باشیم» در آستان امامزاده عبدالله(ع) یاسوج افتتاح شد.

افتتاح ایستگاه «همه واقف باشیم» در آستان امامزاده عبدالله (ع) یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، دوشنبه شب به مناسبت هفته وقف ایستگاه «همه واقف باشیم» با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از مسئولان شهرستانی و واقفین در حوزه‌های مختلف در محل فاطمیه امامزاده عبدالله یاسوج افتتاح شد.

سیدرضا منصوری از افتتاح هفت ایستگاه «همه واقف باشیم» در سطح شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: از این تعداد دو نمایشگاه در شهرستان‌های بویراحمد و دنا، دو نمایشگاه در گچساران و باشت و سه ایستگاه «همه واقف باشیم» نیز در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و بهمئی برپا می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که ایستگاه استانی «همه واقف باشیم» افتتاح شد، گفت: این نمایشگاه به صورت بنری بوده که آثار و عملکردهای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در زمینه‌های فرهنگی و عمرانی به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی به محتوای نمایشگاه اشاره و اذعان کرد: در این نمایشگاه محصولات فرهنگی شامل کتاب، نشریات، روزنامه‌ها و پوسترهایی که از بقاع متبرکه تهیه شده به نمایش گذاشته می‌شوند.

منصوری با تاکید بر این‌که یک کارشناس به صورت ثابت در نمایشگاه‌های استان مستقر و در طول روز به بازدیدکنندگان در مورد آثار موجود در نمایشگاه توضیحاتی ارائه و افراد را جهت ترویج فرهنگ وقف راهنمایی می‌کنند، گفت: امیدواریم با اطلاع‌رسانی بهتر و بیشتر بتوان فرهنگ وقف را نهادینه کرد.

لزوم نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد دیگر برنامه اجرایی در ایستگاه «همه واقف باشیم» را تکمیل فرم خادم افتخاری امامزاده‌های مدنظر اشخاص عنوان کرد و گفت: فرم خادم افتخاری توسط کارشناس حاضر در ایستگاه بین حاضرین توزیع و کسانی که تمایل دارند به عنوان خادم افتخاری هر امامزاده‌ای باشند، در این محل اقدام به ثبت‌نام و تکمیل فرم کنند.

منصوری در بخشی دیگر از سخنان خود به برنامه‌های اجرایی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در هفته وقف اشاره و اذعان کرد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه، دیدار با ائمه جمعه، غبارروبی گلزار شهدای استان، اهدای خون توسط کارکنان اداره اوقاف و فعال‌سازی وب سایت‌های اطلاع‌رسانی بقاع متبرکه استان از برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

وی نقش رسانه‌ها را در اطلاع‌رسانی و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه مهم برشمرد و گفت: اصحاب رسانه نقش مهم و موثری در خصوص نهادینه کردن وقف در سطح استان و تشویق و ترغیب مردم به امر وقف دارند که انتظار می‌رود با قلم و بیان شیوا و رسای خود نسبت به این امر همکاری لازم را داشته باشند.

منصوری با تاکید بر این‌که مسئله تبلیغات دینی در همه زمینه‌ها نباید موسمی باشد بلکه به صورت مستمر باید اجرا شود، گفت: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود نسبت به نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه نهایت تلاش و همکاری را داشته باشند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد وقف را صدقه جاریه‌ بیان کرد و گفت: وقف صدقه‌ای تمام نشدنی است، از این‌رو انتظار می‌رود فرهنگ وقف در استان نیز نهادینه شود.

انتهای پیام/82011/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول