اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:

حضور مردم کردستان در بزرگداشت 9 دی اوج ولایتمداری بود

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: بزرگداشت نهم دی توسط مردم کردستان، اوج دینداری و ولایتمداری و محبت به پیغمبر و اهل بیت ایشان را می‌رساند.

حضور مردم کردستان در بزرگداشت 9 دی اوج ولایتمداری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محرمعلی فراشی دوشنبه در مراسم رحلت پیامبر گرامی اسلام در مسجد جامع شهرستان سنندج اظهار داشت: اینگونه مراسمات موجب افزایش یکپارچگی بین مسلمانان می‌شود.

وی با بیان اینکه وحدت در اسلام از موضوعاتی است که تأکید فراوان بر آن شده است گفت: با تمسک به این ریسمان محکم الهی می‌توان از تفرقه‌ها جلوگیری کرد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با یادآوری سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام، عنوان کرد: ایشان جلوه بارزی از خوبی‌ها و صفات نیکو بودند که به عنوان چراغ راه مسلمانان همیشه فروزان هستند.

فراشی با اشاره به آموزه‌های پیامبر گرامی اسلام برای عمل به دستورات قرآن بویژه در زمینه وحدت، ابراز داشت: رسول خدا (ص) خود در عمل به این فرایض همواره پیشقدم بودند.

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز حماسه بزرگ 9 دی به سیل خروشان جمعیت در شهرهای مختلف کشور در این روز و در سال 88 اشاره کرد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: ملت قهرمان ایران در آن روز به یاد ماندنی و جاودانه در تاریخ انقلاب پاسخ قاطعی به دشمنان دین خدا داد.

فراشی تصریح کرد: این پاسخ چنان کوبنده بود که دسیسه‌ها و توطئه‌های شوم استکبار و بساط فتنه و فتنه‌گران را یکجا برهم زد.

وی از حضور مردم انقلابی کردستان در سالروز وقوع این حماسه قدردانی کرد و گفت: بزرگداشت نهم دی اوج دینداری و ولایتمداری و محبت به پیغمبر و اهل بیت ایشان را می‌رساند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به آیاتی از قرآن کریم حیات واقعی انسان را در گرو اجابت دعوت خدا و رسول دانست و گفت: همه ما باید در این راه تلاش کنیم.

حفظ وحدت ضامن غلبه بر تکفیری‌ها است

حجت‌الاسلام فراشی اظهار کرد: کردستان یک استان قهرمان و سرزمین مجاهدت‌های خاموش است که مورد توجه رهبر قرار داشته و به همین دلیل عنوان فرهنگی برای کردستان برگزیده شد.

وی با ابراز خشنودی از افزایش مداوم و هر ساله مجالس معنوی در استان کردستان خاطرنشان کرد: حفظ این وحدت و بودن در کنار هم بزرگترین ضربه را بر سلفی‌ها و تکفیری‌ها وارد می‌کند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به ارادت قلبی شهروندان کردستانی به پیامبر و اهل بیت ایشان تصریح کرد: خوشبختانه تعداد زیادی از مسئولان و اقشار فراوانی از مردم همواره در این مراسمات حضور دارند.

 فراشی با بیان اینکه تمام حیات ما وابسته به حفظ رابطه با خدا و رسول و اهل بیت است ابراز امیدواری کرد دعاها منتهی به قرب الی‌الله شود.

در ادامه این مراسم رئیس کانون فرهنگی مساجد کردستان در سخنانی کوتاه اظهار کرد: پیوند عمیق و رابطه معنوی مردم ایران و کردستان با پیامبر و اهل بیت ناگسستنی است.

کامل گلباغی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 9 دی آن را تضمین‌کننده انقلاب برای سال‌ها و دهه‌های آینده دانست و افزود: این حضور اجابت دعوت رهبر معظم انقلاب بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با برگزاری برنامه‌ها و مجالس فرهنگی و قرآنی بیشتر در سطح استان زمینه تشکیل جامعه‌ای سراسر اسلامی و دینی فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول