اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد حوزه:

9 دی درس عبرتی برای دشمن بود

یک استاد حوزه در شهرستان ابرکوه با اشاره به اینکه دشمنان از توطئه‌های ناکام مانده خود علیه جمهوری اسلامی ایران درس عبرت نمی‌گیرند، گفت: با این وجود، حماسه 9 دی برای آن‌ها عبرتی بزرگ بود.

9 دی درس عبرتی برای دشمن بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام مهدی محمدی صبح امروز در همایش «وقف، قرآن، ولایت، بصیرت دینی» که با همت اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه برگزار شده بود، گفت: 9 دی درس عبرت دیگری برای دشمنان بود و توصیه می‌کنیم که آنان از این عبرت‌ها درس لازم را بگیرند و مسئولان نیز برای پیشبرد اهداف نظام، بصیرت رهبری را سرلوحه خود قرار دهند.

وی با اشاره به برخی از خاطرات دوران‌های متعدد از انقلاب اسلامی و امدادهای غیبی که پشت سرنظام قرار دارد، عنوان کرد: سطحی‌نگران و ساده‌اندیشان، نظام اسلامی ایران را ظاهرانه می‌بینند و فکر می‌کنند که با تهدیدها و تحریم‌ها می‌توانند بر ما غلبه کنند و می‌توانند نظام را از ما بگیرند در حالی که باید از فتنه 88 درس عبرت بگیرند.

یک استاد حوزه در شهرستان ابرکوه افزود: دشمنان می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است و عده‌ای ظاهربین در داخل نیز علیرغم توصیه‌های رهبر به عمیق‌اندیشی و داشتن بصیرت، از سخنان دشمنان بیم دارند در حالی که اگر غربی‌ها می‌توانستند در مورد ما با گزینه نظامی به نتیجه برسند در دوران دفاع مقدس که بدون کمترین امکانات مقابل آن‌ها ایستاده بودیم، لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند، مگر صدام قول گرفتن سه روزه تهران با پشتوانه آن‌ها را نداده بود؟

وی ضمن توصیه به اوباما ادامه داد: آقایان رهبر ما را که 25 سال سکاندار انقلاب است به خوبی می‌شناسند و می‌دانند در سخنان ایشان هیچگاه غلو نبوده و همیشه واقعیات را می‌گویند و ایشان در روز عید بر این نکته تاکید کردند که اگر دشمن مرتکب کوچکترین اشتباهی شود، تل‌آویو با خاک یکسان می‌شود.

محمدی یادآور شد: دشمن در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه به خوبی به قدرت ایران اسلامی پی برده است.

وی خطاب به نیروهای داخلی با اشاره به امروز که روز بصیرت و لبیک به ولایت است، اظهار داشت: متاسفانه در پیروی از فرمایشات رهبری کوتاهی می‌کنیم.

محمدی افزود: رهبر معظم انقلاب به فرموده آیت‌الله حسن‌زاده آملی، شخصیتی هستند که با دنیا سازش نکرده و دغدغه دین و انقلاب را دارند.

این استاد حوزه ادامه داد: در مسئله هسته‌ای و توافقنامه ژنو ایشان گفتند که اگر می‌خواهید وارد این مسئله شوید، بسیار مراقب باشید و شاهد بودیم که بعد از این همه بوق و کرنایی که انجام شد، دستاورد چندانی برای ما نداشته است.

وی افزود: برخی بزرگان نیز به این امر اذعان کردند که هیچ آدم عاقلی چنین توافقنامه‌ای را امضا نمی‌کند و منشا چنین فعالیت‌هایی که از دست دادن دستاوردهای انقلاب است، سطحی‌نگری و خوش‌باوری است.

محمدی با یادآوری این نکته که اوباما گفته است اگر می‌توانستم پیچ و مهره‌های تاسیسات هسته‌ای ایران را نیز باز می‌کردم، گفت: اگر یک قدم کوتاه بیاییم، آن‌ها یک قدم به جلو بر می‌دارند.

وی با اظهار تاسف و خطاب به دست اندرکاران گفت: حرکت ما قهقرایی است و در حال از دست دادن دستاوردهای ارزشمند خود هستیم و ای کاش برخی از مسئولان در مقابل رهبری زانو می‌زدند و حرف ایشان را گوش می‌کردند و ایشان را غصه‌دار نمی‌کردند.

محمدی با اشاره به فتنه 88 اظهار داشت: یکی از روش‌های دشمن برای پیش بردن اهداف خود، رواج شایعه است که در مورد این فتنه نیز با وجود شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای، رواج گسترده‌ای داشت.

وی با اشاره به برخی از شکست‌های دشمن در این زمینه در جریان فتنه افزود: اما خداوند دشمنان ما را احمق قرار داده است و بسیاری از این شایعات که با گستردگی نشر می‌یافت در اندک زمانی برملا شد و در پی آن شاهد خلق حماسه 9 دی از سوی مردم ایران از تمام گرایشات سیاسی بودیم.

مسئول فرهنگی اداره اوقاف ابرکوه نیز در سخنانی با اشاره به آغاز هفته وقف بر لزوم توجه جدی مسئولان و یاری رساندن اوقاف برای عملی کردن فرمایشات رهبری در مورد تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تاکید کرد.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول