اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام خرسند در گفت‌وگو با فارس:

9 دی با رمز یا حسین(ع) سحر فتنه 88 را باطل کرد/هتک حرمت عاشورا سوء‌تفاهم نیست

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: 9 دی مانند سیلی فتنه گری‌ها را شست و از بین برد و سحر فتنه 88 که هشت ماه به طول کشید با رمز امام حسین(ع) از بین رفت.

9 دی با رمز یا حسین(ع) سحر فتنه 88 را باطل کرد/هتک حرمت عاشورا سوء‌تفاهم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، چهار سال از حماسه شکوهمند 9 دی سال 88 می‌گذرد اما آنچنان در ذهن‌ها و دل‌ها زنده است که هیچکس گذر زمان را حس نمی‌کند. روزی که ملت وفاداری خود به نظام و پاسداری از ولایت فقیه ثابت کرده و میثاقی دوباره با رهبر خود برای بیرون راندن فتنه گران با مقتدای خود بست تا دشمنان نظام بدانند ایران اجازه مداخله به هیچ بیگانه‌ای را نمی‌دهد.

اما وقوع این حماسه درس‌ها و عبرت‌هایی برای مسئولین نظام و حتی دشمنان انقلاب به همراه داشت؛ در همین ارتباط خبرنگار فارس در گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی داشته است.

فارس: چگونه 9 دی به یک حماسه تبدیل شد و چه اثراتی را برای نظام در ابعاد مختلف به دنبال داشت؟

9 دی یوم‌الله و روز تجلی اراده الهی بود که درس‌های فراوانی در آن نهفته است. در این روز انقلاب از گردنه بسیار حساس و پیچیده فتنه عبور کرد، گردنه‌ای که پشت آن قاسطین،‌ مارقین و ناکثین این دوران حضور داشتند اما با تدبیر رهبری و حضور مردم همیشه در صحنه از این مرحله به سلامت عبور کردیم. مردم در حماسه 9 دی به برکت امام حسین(ع) یک خروش و حماسه حسینی را رقم زدند. 9 دی مانند سیلی فتنه گری‌ها را شست و از بین برد و سحر فتنه 88 که هشت ماه به طول کشید با رمز امام حسین(ع) باطل شد.

فارس: 9 دی برای دشمنان و مسئولین چه درسی به همراه داشت؟

مهمترین درس این روز‌ بصیرت بود و اینکه اگر در آینده با چنین فتنه‌هایی روبه‌رو شدیم تنها چیزی که می‌تواند ما را از این فتنه‌ها عبور دهد ارتباط با اهل بیت و امام حسین(ع)، تبعیت از ولایت و رهبری و هوشیاری و در صحنه بودن است. مسئولان باید قدر نعمت انقلاب اسلامی،‌ ولایت فقیه و این مردم را بدانند، مردمی که بعد از هشت ماه جوسازی‌های داخلی و خارجی به طوری که حتی عده‌ای از خواص فریب خورده و مفتون شدند و هنوز هم تعدادی از آنها از کمای فتنه خارج نشده‌اند راه را تشخیص داده و پشت سر رهبری حرکت کردند.

در این فتنه همانطور که درس‌هایی وجود داشت هشدارهایی هم وجود دارد که باید از آنها عبرت گرفت. بنابراین فتنه گران از این تلخی‌ها و خیانت‌های گذشته درس گرفته و راه خود را از دشمنان قسم خورده جدا کنند، وقتی نخست وزیر اسرائیل کسی که به تعبیر رهبری سگ هار منطقه است از این آقایان تعریف و تمجید می‌کند اینها یا هوادارانشان فکر نمی‌کنند که چرا جانی‌ترین انسان‌ها از آن‌ها تعریف می‌کنند؛ بنابراین این درس‌ها و هشدارهایی است که باید از این فتنه بگیریم.

فارس: عده‌ای فتنه 88 را سوء تفاهم تلقی کرده و آزادی سران فتنه را خواهان هستند، با توجه به حماسه 9 دی و اتفاقاتی که رخ داد مطرح شدن چنین سخنانی با چه هدفی صورت می‌گیرد؟

گویا امروز بعضی‌ها بنا ندارند از گذشته درس گرفته و پند بیاموزند و می‌خواهند دوباره فتنه انگیزی، شیطنت و عرض اندام کنند، اینها بدانند مردم آن نقطه سیاهی را که آنها به وجود آورده‌اند فراموش نخواهند کرد. نظام با بزرگواری با سران فتنه برخورد کرد والا حداقل کاری که نظام می‌توانست انجام دهد و یک روزی هم باید صورت گیرد محاکمه سران فتنه است، تا برای ملت و تاریخ خیانت این افراد مشخص شود. اینها از بزرگی ملت ایران و رهبری سؤء استفاده کرده و امروز هم طلب کار شده اند و فتنه را یک سوءتفاهم می‌دانند.

آیا حمله به مقدسات، ‌عزاداری امام حسین(ع)، نماز جماعت، مسجد، قرآن، بسیج، به شهادت رساندن عده‌ای و آتش زدن مراکز عمومی سوء تفاهم است؟ بسیاری از اتفاقاتی که در فتنه 88 رخ داد مصداق بارز فساد فی الارض بود و در حکم محاربه با نظام اسلامی بود، حالا نظام آنها را به جای محاکمه در حصر قرار داده است که در واقع حصر نیست قصر است، همه امکانات در اختیار آنها قرار دارد و فقط اجازه سوءاستفاده بیگانگان از آنها داده نشده است.

فارس: نطفه فتنه 88 چه زمانی و چطور تشکیل شد؟

فتنه به هواهای نفس، حب جاه و مقام و تعصبات حزبی، ‌جناحی و سیاسی بر می‌گردد. باید خواص ما به ویژه سیاستمداران مراقب باشند چرا که قدرت مورد اهمیت نیست بلکه خدمت برای ما ارزش دارد و به فرموده شهید بهشتی «ما شفیتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت». ‌وقتی انسان جاه طلب و قدرت طلب شد هوای نفس بر وی غلبه کرده و در نتیجه قانون را زیر پا گذاشته و ‌محوریت ولایت را بر نمی‌تابد. نطفه فتنه از بی تقوایی‌ها،‌ حب جاه و مقام، و ریاست طلبی‌هایی شکل گرفت که در برخی از این آقایان وجود داشت بنابراین همه باید مراقب باشیم که این نخستین و آخرین فتنه انگیزی نبوده و نخواهد بود.

============

گفت‌وگو: نجمه عزتی

============

انتهای پیام/78002/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول