اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای شهر ساری خبر داد

ارائه برنامه‌های وی‍ژه برای ساماندهی خدمات شهری در ساری

رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای شهر ساری گفت: یکی از شاخص‌های شورای اسلامی شهر ساری در دوره چهارم فعال‌تر شدن کمیسیون‌های تخصصی است که در حوزه برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی اثرات محسوسی بر رشد عملکردی شورا و شهرداری داشته است.

ارائه برنامه‌های وی‍ژه برای ساماندهی خدمات شهری در ساری

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، محمد جعفری اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار کمیسیون طرح و برنامه کارآمدسازی سازمان‌های تابعه شهرداری بوده که در این راستا تاکنون جلسات متعددی برگزار شد.

وی افزود: جلسه کمیسیون طرح و برنامه شورای شهر با سازمان‌های فناوری اطلاعات و آمار، حمل و نقل و ترافیک و میادین میوه و تره‌بار و فرآورده‌های کشاورزی از جمله جلساتی بوده که تاکنون در راستای توانمندسازی سازمان‌ها برگزار شد.

جعفری خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین هدف‌گذاری‌های کمیسیون طرح و برنامه در این نشست‌ها کمک به سازمان‌ها در مسیر درآمدزایی و خوداتکایی است که در حوزه فناوری اطلاعات بر روی آیتم‌هایی راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک، طرح تخفیف شهروندی با استفاده از ساری کارت و درگاه الکترونیک شهرداری، آموزش‌های شهروندی، مانیتورینگ شهری، نظارت و کنترل دکل‌های مخابراتی و تولید نرم‌افزارهای سازمانی که قابلیت درآمدزایی دارند، بحث شد.

سخنگوی شورای شهر ساری ادامه داد: در رابطه با توانمندی‌سازی سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک بر سه آیتم خودکفایی سازمان، پالایش نیرو و جلب مشارکت مردم تاکید شده که مقرر شد در قالب برنامه‌های درازمدت مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: کمیسیون طرح و برنامه در این راستا از طرح پارک آموزشی سازمان استقبال کرده و انتظار دارد این طرح هر چه سریع‌تر به اجرا درآید.

جعفری با بیان اینکه ما معتقدیم سازمان‌ها باید بازوان اجرایی و درآمدی شهرداری باشند، اظهار داشت: در مورد سازمان میادین میوه و تره‌بار تاکید ما بر ضرورت تعامل با ادارات ذیربط و اتحادیه‌های صنفی است و تشکیل بازارهای محلی و توزیع کالا به نفع مصرف‌کنندگان و تعامل با تولیدکنندگان را مورد بررسی قرار دادیم.

رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای شهر ساری با اشاره به جلسه‌ای که با معاونت فرهنگی شهرداری داشته بر لزوم انضباط فرهنگی در ارائه و دریافت خدمات شهری تاکید کرد و گفت: مقوله فرهنگ در ماموریت‌های نهاد مدیریت شهری نقش اساسی دارد، پس باید آن را هم در بحث ارایه خدمات و هم در بحث دریافت خدمات مورد توجه قرار داد.

وی تصریح کرد: توسعه شهری مستلزم مشارکت شهروندان است و مشارکت شهروندان هم نیازمند فرهنگ‌سازی است تا یک انضباط فرهنگی بر فضای خدمات شهری حاکم شده و از هدر رفت منابع جلوگیری کند.

جعفری اظهار داشت: تاکید ما بر ضرورت جمع‌آوری داده‌های آماری برای یک برنامه‌ریزی فرهنگی مطلوب است، پس پرهیز از فعالیت‌های موازی، ساماندهی مصارف و سرفصل‌های هزینه و فراهم آوردن شرایط برای داشتن یک خروجی مناسب در حوزه فرهنگی از مواردی است که مدنظر کمیسیون طرح و برنامه قرار دارد.

سخنگوی شورای شهر ساری خاطر نشان کرد: کمیسیون طرح و برنامه برای تدوین بودجه سال آینده شهرداری نیز رویکردهای خود را تبیین کرده است.

وی تاکید کرد: کمیسیون طرح و برنامه فعالیت‌های خود را در راستای کارآمدسازی سازمان‌های تابعه شهرداری و ارائه برنامه‌های کارآمد برای ساماندهی خدمات شهری با جدیت پی می‌گیرد.

انتهای پیام/2296/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول