اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر قم:

اقدام موثری در افزایش نسل صورت نگرفته است

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: نمایندگان مجلس در صدد ارائه طرح‌های تشویقی برای افزایش نسل برآمدند، اما اقدام قابل توجهی که نشان از افزایش نسل باشد به چشم نمی‌خورد.

اقدام موثری در افزایش نسل صورت نگرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از  قم، سیدمهدی مقیمی یکشنبه شب در نطق پیش از دستور خود در سی‌ و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پیرشدن جمعیت ایران اشاره کرد و گفت: در همین راستا نمایندگان مجلس در صدد ارائه طرح‌های تشویقی برای افزایش نسل برآمدند اما متاسفانه اقدام قابل توجهی که نشان از افزایش نسل باشد به چشم نمی‌خورد.

وی افزود: تاکنون قانونی که بتواند موانع ازدواج را بردارد، مشکل شغل جوانان را رفع کند و افزایش نسل را سامان دهد تصویب نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با ابراز امیدواری برای ازدواج‌های آسان و افزایش جمعیت و پیشگیری از پیر شدن جمعیت تاکید کرد: البته تا آن زمان باید برای کسانی که جور دیگران را کشیده‌اند چاره‌ای بیندیشیم.

وی با بیان اینکه آقای فاضل از شهروندان قمی است که پس از اینکه چند سال از تولد نخستین فرزندش می‌گذشت صاحب چهار فرزند شد، خاطرنشان کرد: این شخص انتظار داشت نهاد‌های حمایتی و دولتمردان شهر قم به یاری‌ وی بشتابند تا با آرامش نسبت به تربیت پنج فرزند عزیزش مشغول باشد.

مقیمی با اشاره به اینکه در شش ماه اخیر فقط سازمان بهزیستی 2 میلیون تومان کمک نقدی و سازمان آموزش و پرورش نیز در همین حد به یاری این خانواده شتافته‌اند، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون به تقاضای این پدر توجهی نشده است.

وی با بیان اینکه این پدر هر از چندگاهی با یک پیامک دل من را خون می‌کند، یادآور شد: این پدر در پیامکی گفته است هر چهار فرزندم در بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی بستری هستند و تقاضای دعا برای شفای ایشان دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه این پدر از بی‌مهری مسئولین ارشد قم گله‌مند است، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک شهروند و یک عضو شورای اسلامی و از سر دلسوزی و تعهدی که نسبت به همشهریان گرفتارم دارم تقاضا می‌کنم شورای اسلامی از شهردار که قلبی رئوف دارد و خود خیری نام‌آور است بخواهند با این پدر دردمند تماس حاصل کنند و حداقل برای خانه‌دار شدن وی اقدامی خداپسندانه به عمل آورد.

وی اظهار داشت: جا داشت اداره کل مسکن و شهرسازی قطعه زمینی به این پدر اهدا و شهردار قم در خصوص ساخت بنای متناسب با این خانواده اقدام می‌کرد.

مقیمی از خبرنگاران خواست تا با توجه به اینگونه موضوعات در فرهنگ‌سازی و حمایت از این خانواده‌های شریف دین خود را به جامعه ادا کنند.

وی تاکید کرد: بدیهی است بی توجهی مسئولان به این افراد غضب الهی را به دنبال دارد و به آسیب دیدن این بچه‌های معصوم منجر می‌شود که همه در مقابل آن مسئول هستیم و باید علاج واقعه را قبل از وقوع انجام دهیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: برای شهری مثل قم که خیرین زیادی دارد رسیدگی به این خانواده گرفتار کار سختی نیست و باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

محمود مسگری عضو کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسامی شهر قم و مدیرعامل مجمع خیرین سلامت قول مساعدت و پیگیری در بحث درمان این کودکان را داد.

یادآور می‌شود علاقمندان به کمک به این خانواده گرفتار می‌توانند با خبرگزاری فارس دفتر قم تماس حاصل کنند تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/78010/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول