اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان خبر داد

اجرای 250 برنامه فرهنگی در دهه آخر صفر در شهرستان کنگان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از اجرای 250 برنامه فرهنگی، تبلیغی در دهه آخر صفر در شهرستان کنگان خبر داد.

اجرای 250 برنامه فرهنگی در دهه آخر صفر در شهرستان کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی صبح امروز در نشست فعالان مذهبی کنگان اظهار داشت: از ابتدای ماه محرم تاکنون برنامه‌های متنوعی داشته‌ایم و به‌ویژه در دهه اول محرم و دهه آخر صفر این برنامه‌ها گسترش داشته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از اجرای 250 برنامه فرهنگی، تبلیغی در دهه آخر صفر در شهرستان کنگان خبر داد.

اهرمی ابراز داشت: این اداره با هدف اعتلای مبانی دینی، معارف اسلامی و ایجاد یکپارچگی و انسجام عملی اقدامات گسترده، اقدام به تدوین 250 ویژه برنامه فرهنگی و تبلیغی با حمایت و حضور 80 مبلغ و مبلغه اعم از بومی، طرح هجرت، مستقر، اعزامی از مراکز اعزام مبلغ کرده است.

وی یادآور شد: این برنامه‌ها در بیش از 100 مسجد و حسینیه این شهرستان با همکاری 110 هیئت مذهبی، 25 کانون فرهنگی و تبلیغی، انجمن‌های اسلامی ادارات و نهادهای دولتی، دفاتر ائمه جمعه، حوزه‌های علمیه، پایگاه‌های مقاومت، نهادها و مراکز خودجوش مردمی در حال انجام است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی دینی، برپایی مجالس وعظ و سخنرانی، اعزام مبلغ و مبلغه به مناطق محروم و دورافتاده، برگزاری مراسم‌ محله‌ای و منطقه‌ای، اعزام مداح به مساجد محوری، حمایت از فعالیت‌های تشکلات وابسته، برگزاری کلاس‌های آموزشی، برگزاری عزاداری خیابانی و دعوت از خادمین بارگاه حرم رضوی از جمله این برنامه‌هاست.

اهرمی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه اذان در اسلام تاکید کرد: اذان شعار و ندایی برای معرفی امت واحد اسلامی است.

وی اظهار داشت: دین مبین اسلام برای هر کاری آداب و ضوابط خاصی مقرر کرده که برای دعوت پیروان به اقامه فریضه بزرگ نماز، شعار و نشان اعلام عمومی به نام اذان قرار داده که در آن اصول مهمی گنجانده که محتوای دین را بیان می‌کند.

اهرمی خاطرنشان کرد: اذان در واقع شعاری است که با نام خدای بزرگ آغاز می‌شود و با شهادت به وحدانیت و یگانگی آفریدگار جهان و گواهی به رسالت پیامبر اکرم (ص) اوج می‌گیرد و با دعوت به فلاح و رستگاری و عمل نیک و نماز و یاد خدا پایان می‌پذیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان گفت: اذان اعلام یکتایى خدا، رسالت حضرت محمد (ص) و ولایت على (ع)، رستگارى در سایه نماز، تکبیر خداوند، فریاد بر ضد معبودهاى خیالى، معرفى عقیده اسلامى، شعار اسلام و ندایی برای معرفی امت واحد اسلامی است.

انتهای پیام/2451/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول