اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود:

9 دی میثاق مردم با امامت و ولایت است،

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه 9 دی میثاق مردم با امامت و ولایت است، گفت: آنهایی که دل رهبر معظم انقلاب را به درد آوردند همان‎هایی هستند که دل امام‎زمان(عج) را به درد آوردند.

9 دی میثاق مردم با امامت و ولایت است،

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‎الاسلام سید مجتبی رسولی صبح امروز در جمع پاسداران سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه حقیقت پیامبر فراتر از قرآن و روایات است، اظهار داشت: بیان آیات و روایات به اندازه فهم و درک انسان‎هاست و این تعابیر تنها گوشه‌ای از عظمت اهل بیت و پیامبر است.

امام جمعه شهرستان میاندرود به اشرف مخلوقات بودن انسان اشاره کرد و گفت: در بین تمام انسان‎ها انبیا و اولیا نزدیک‎ترین فرد به خدای متعال هستند و در بین آنها نیز پیامبر (ص)مقرب‌تر است.

وی گفت: اهل بیت و پیامبر(ص) در نوع خلقت با دیگران متفاوت است چرا که آنها قبل از اینکه خلقت بشری پیدا کنند خلقت نوری دارند که ماقبل خلقت مادی است.

امام جمعه میاندرود با اشاره به اینکه خداوند هزاران سال قبل از خلقت کائنات و جهان انوار را خلق کرده است که در بین این انوار هم نخستین نور خلق شده نور پیامبر اکرم(ص) بوده ‎است،گفت: شناخت پیامبری که در اعلاء درجه قرب خداوند جای دارد،برای هیچ کس ممکن نیست.

وی با بیان اینکه هویت پیامبر(ص) از خداست، افزود: تمام حرکات و رفتار پیامبر(ص) از خداست و این همان وحی و قرآن است.

رسولی با بیان اینکه پیامبر قرآن ناطق است افزود: بسیاری از معانی در قرآن مشخص نیست اما پیامبر هم قرآن مجسم و هم قرآن ناطق است.

وی یکی از راه‏های شناخت پیامبر(ص) را شناخت قرآن دانست و تاکید کرد: شناخت قرآن برای بشر بسیار مشکل است و چون شناخت حقیقت قرآن دشوار است شناخت پیامبر نیز بسیار سخت و محال است.

امام جمعه میاندرود ادامه داد: اگر وسع انسان نمی‎رسد که به شکلی کامل پیامبر را بشناسد باید تلاش کند و به اندازه وسعش عظمت پیامبر را درک کند.

وی بیان داشت: پیامبر مطاع همه موحدان عالم هست و همه موحدان هم مطیع پیامبرند چرا که همه انسان‎ها مکلف به اطاعت از پروردگار و رسولش هستند.

رسولی در ادامه به اطاعت از اولی‎الامر و ائمه معصومین اشاره کرد و افزود: قرآن در بسیاری از احکام به صورت مستقیم نام برده است اما از این مورد آیه‎ای ذکر نشده است که تفسیر اولی‎الامر باشد.

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه بین مفسران شیعه و سنی در این بحث اختلاف بسیار شدید است، افزود: قرآن در آیه‏های مختلف پیامبر را مامور تبیین آنچه که به او نازل شده است، خطاب می‏کند و در این مورد باید گفتار و فعل پیامبر برای همه حجت باشد.

وی گفت: در آیه‎ای دیگر خطاب به مومنان آمده است که هر آنچه پیامبر(ص) شما را به آن توصیه می‎کند انجام داده و آنچه که شما را از آن نهی می‎کند رها کنید و این به معنای آن است که هر چه پیامبر(ص) فرموده  همان معیار و ملاک است.

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه پیامبر(ص) در روز غدیر خم تکلیف را تا روز قیامت مشخص کرده است، افزود: بسیاری از صحابه از اولی‎الامر سئوال می‎کنند و حضرت اولی الامر را حضرت و فرزندان او می‎داند و بعد از آن نام همه ائمه معصومین را ذکر می‎کنند.

*اطاعت از ولی فقیه واجب است

وی ادامه داد: اولی‎الامر فرمودند «در زمان غیبت مردم باید به ولی فقیه مراجعه کنند و بر اساس همین استدلال و روایات اطاعت از ولی فقیه هم واجب می‎شود».

رسولی گفت: به هر اندازه‎ای که اطاعت از خدا و پیامبر(ص) واجب است به همان اندازه نیز اطاعت از ولی فقیه واجب است.

رسولی به روایت عمربن حنظله اشاره کرد و تصریح کرد: طبق فرمایش امام صادق (ع)در این روایت رد ولی فقیه رد امام است و رد کردن امام نیز رد کردن خداوند است و هر کس هم که خداوند را رد کند، مشرک است.

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه نفی ولایت فقیه در حد شرک به خدا است، افزود: این حرف من و شما نیست بلکه سخن امام است.

وی گفت: امروز تکلیف ما مشخص است و گوش همه ما به لسان ولی فقیه است و غیر از آن هر حرفی و سخنی که در راستای مواضع و منویات ولی فقیه نباشد آنرا مخالف ولی فقیه تعبیر کرده و آن فرد در حد مشرک به خدا و منفور ملت ایران است.

رسولی با بیان اینکه 9 دی میثاق مردم با امامت و ولایت است، گفت: آنهایی که دل رهبر معظم انقلاب را به درد آوردند همان‎هایی هستند که دل امام‎زمان(عج) را به درد آوردند.

امام جمعه میاندرود در پایان گفت: امروز تنها تعصب مردم تعصب دینی است و تنها معیار برای مردم و مسئولان نیز ولایت فقیه است.

انتهای پیام/86021/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول