اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بسکتبال شهرداری گرگان:

نمی‌توان با کمتر از 800 میلیون تومان تیم‎داری کرد

مدیرعامل تیم بسکتبال شهرداری گرگان با تاکید بر اینکه دیگر با کمتر از 800 میلیون تومان نمی‌شود در بسکتبال تیم‎داری کرد، گفت: اگر یک بازی به صدا و سیما پول ندهیم پخش زنده بازی‎ها را انجام نمی‎دهد.

نمی‌توان با کمتر از 800 میلیون تومان تیم‎داری کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم کریمی امشب در گفت‎و‎گو با خبرنگاران در خصوص برخی انتقادها به عملکرد تیم بسکتبال شهرداری گرگان، مخصوصا در خصوص جذب دیرهنگام بازیکنان در ابتدای فصل اظهار داشت: ما یکی از تیم‎‎هایی هستیم که در روزهای اول اقدام به جذب بازیکن می‎کنیم اما بودجه لازم برای جذب بازیکن مدنظر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امسال برای بستن تیم 150 میلیون تومان اعتبار داشتیم، افزود: منتقدان قضاوت کنند آیا با این اعتبار می‎شود بازیکن خوب را جذب کرد؟

کریمی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که چرا اعتبار بیشتری را در نظر نمی‎گیرید، بیان کرد: این دیگر در حوزه اختیارات من نیست و شورای اسلامی شهر گرگان باید تصمیم‎گیری کند.

سرپرست شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: برخی در شورای اسلامی شهر گرگان بر اعتقادند که شهرداری نباید تیم‎داری کند.

کریمی در خصوص جذب اسپانسر و سرمایه‎گذار برای این تیم گفت: ما یک سال با تلاش‎های فراوان موفق شدیم تا شرکت سایپا را برای جذب کمک مالی راضی کنیم که در نهایت 300 میلیون تومان در دو سال به تیم کمک کرد.

روال ورزش کشور ما با دنیا تفاوت دارد

وی افزود: تمام روال ورزش کشور ما با دنیا متفاوت است؛ تمام درآمد تیم‎های دنیا از سه منبع درآمد حق پخش‎تلویزیونی، بلیت‌فروشی و مالکیت معنوی برای تیم‎ها تامین می‌شود.

مدیرعامل تیم بسکتبال شهرداری گرگان تاکید کرد: ما برای پخش تلویزیونی بازی‎هایمان به صدا و سیما پول می‎دهیم تا بازی را پخش کنند و اگر حتی یک بازی پول ندهیم بازی‎های تیم بسکتبال شهرداری گرگان پخش زنده تلویزیونی نخواهد شد در حالی که در دنیا تیم‎ها حق پخش تلویزیونی بازی‎های خود را دریافت می‎کنند.

کریمی متذکر شد: بلیت‌فروشی بخش دیگری از درآمد یک تیم و باشگاه است، در حالی که در بازی بسکتبال گرگان قیمت بلیت بازی از 500 تومان به یک هزار تومان تبدیل شد تماشاگران نسبت به گرانی بلیت اعتراض می‎کردند و شعار می‎دادند.

وی اظهار داشت: اما امسال قیمت بلیت به صاحب سالن واگذار شد که حتی به 2 هزار تومان هم رسیده است، ولی قضاوت کنید در حال حاضر 2 هزار تومان که قیمت تنقلات در بازار است قیمت گرانی است، در حالی که ما از این منبع درآمد هم محروم هستیم.

تنها 20 درصد تیم‎های ورزشی کشور خصوصی‎اند

کریمی در خصوص نبود اسپانسر مالی برای تیم‌ها گفت: در حال حاضر اگر دولت دست از حمایت تیم‎ها بردارد چگونه می‎خواهند به کار ادامه دهند؟؛ در حال حاضر تمام تیم‎های ورزشی کشور که 100 درصد خصوصی اداره می‎شوند 10 درصد هم نیستند که این 10 درصد نیز افرادی هستند که از پول اشباع شده‎اند.

سرپرست شهرداری گرگان تصریح کرد: حتی همین بخش‎های خصوصی نسبت به کمبود سرمایه برای حمایت از تیم خود گلایه‎مندند و کاسه چه کنم بر دست گرفته‎اند.

کریمی افزود: در ایران قانون مالکیت معنوی هم که نداریم که بخواهیم از این طریق منبع درآمدی برای تیم و باشگاه به دست بیاوریم.

وی متذکر شد: در دنیا نمی‎توانید پیراهن تیمی را بر تن کنید بدون اینکه از آن تیم اجازه کسب کنید و به نوعی باید در ابتدا هزینه‎اش را پرداخت کنید.

کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به نبود این منابع، مدیران تیم‎های ورزشی در کشور با هر سختی که وجود دارد مجبورند تیم را سرپا نگه دارند.

با ترفند از شورا پول می‌گیرم

سرپرست شهرداری گرگان در خصوص جذب بودجه و مصوب کردن مبالغ درخواستی از شورای اسلامی شهر گرگان برای تیم شهرداری گرگان بیان کرد: در سال گذشته با یک روال خاص توانستیم هزینه‎های تیم را تصویب کنیم که امسال هم همین روال تکرار شد.

کریمی گفت: با توجه به مخالفت‎هایی که در شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص تیم‎داری شهرداری وجود دارد اگر بودجه درخواستی را یک‌جا در صحن مطرح می‎کردم اعضا 100 درصد مخالفت می‎کردند؛ اما برای جذب پول در چند مرحله برای شورا لایحه بردم و در نهایت به بودجه مورد نظر رسیدم.

وی در پایان در خصوص بودجه پیش‎بینی شده تیم برای سال آینده ابراز داشت: در حال حاضر با کمتر از 800 میلیون تومان نمی‎شود برای بسکتبال تیم‎داری کرد.

انتهای پیام/83004/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول