اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ نایب رئیس مجلس:

اقتدار سیاسی ایران اسلامی منبعث از ایستادگی ملت است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقتدار سیاسی و وحدت ملی ایران اسلامی نشات گرفته از ایستادگی ملت ایران در مقابل نظام سلطه است.

اقتدار سیاسی ایران اسلامی منبعث از ایستادگی ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد شامگاه یکشنبه در مهدیه اصفهان در جمع عزاداران حسینی و فعالان سیاسی شهر اصفهان با اشاره به اینکه صبر از جمله صفاتی است که مجموعه معارف و آموزه های ایرانی در آن نهفته است، اظهار داشت: براساس آیات قرآن عموم انسانها در خسران هستند و تنها کسانی در امان هستند که به ویژگی حق و صبر آراسته باشند.

وی ادامه داد: انسانهایی که حق را در حیات فردی، اجتماعی و خانوادگی خود به خوبی بشناسند و در مسیر خود ثبات قدم داشته باشند، این افراد راه سعادت را طی می‌کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اولین نعمت را دستیابی به حیات عقلانی دانست و عنوان کرد: اگر انسان از گوهر عقل بهره‌مند شد، به علم نیز آراسته می‌شود و علم قدرت شناخت وظیفه را به انسان می‌دهد و در پرتو انجام به وظیفه الهی و انسانی، راه سعادت گشوده می‌شود.

ابوترابی‌فرد با تسلیت درگذشت عالم و وارسته، مجاهد مهذب و فرهیخته استاد پرورش، عنوان کرد: در سایه نور علم و معرفت و ایمان و مجاهدت، مرحوم پرورش نقش مؤثری در تذهیب نفس و حرکت پرافتخار نظام اسلامی ایفا کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پرورش از جمله شخصیت‌هایی بود که در راه علم و معرفت، تلاش ستودنی داشت و چشمه جوشان معرفت را در قرآن و نهج‌البلاغه جستجو کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه انسان به هر اندازه که از مدارج عقلی و علمی و درجات برتر ایمان بهره گیرد به بصیرت بالاتری دست می‌یابد، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با برخورداری از این خصوصیات، به عنوان ناخدای خدامحور کشتی انقلاب در فراز و نشیب طوفان‌ها، مسیر انقلاب را به خوبی تعیین می‌کنند.

ابوترابی‌فرد در پایان متذکر شد: ملت ایران در سایه مراتب علم و ایمان و معرفت این راه را با اقتدار تداوم می‌بخشد و تهدیدها را به فرصت‌های کلیدی تبدیل می‌کند.

انتهای پیام/2301/ذ30/پ3003‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول