اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه:

9 دی سمبل حضور مردمی است

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی با تاکید بر دشمن‌شناسی گفت: ما اگر دشمن را نشناسیم ممکن است این جریان‌ها تکرار شود لذا باید حواسمان جمع باشد، بنابراین 9 دی سمبل حضور مردمی بود.

9 دی سمبل حضور مردمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی امشب در سوگواری دهه آخر صفر در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به سالروز نهم دی ماه اظهار داشت: نهم دی ماه سالروز قیام خودجوش مردم ایران در دفاع از نظام و رهبری در سال 88 است که سخن روی کنار رفتن نظام بود.

وی با بیان اینکه رشد کشور به اختلاف سیاسی است، گفت: در عین اختلاف سلیقه‌ها که امری طبیعی است اصل نظام و دفاع از ولایت فقیه باید رعایت شود و امام (ره) نیز اصل نظام را بر این اساس گذاشتند.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه یادآور شد: نهم دی ماه مردم احساس کردند این دو اصل زیر پا گذاشته شده و بحث روی اصل نظام رفت و سردمدار جریان، کشورهای خارجی و منافقین شدند و جریان به توهین به مقدسات و امام حسین(ع) و عاشورا وصل شد و این خطر بود.

وی در عین حال تصریح کرد: اگر همه‌ی جریان‌های آن زمان راضی به این وضعیت نبودند اما با سکوتشان تایید کردند. خیلی اوقات سکوت برابر جریانات نتیجه‌اش حمایت است.

رفیعی با بیان اینکه نهم دی وحدت و همدلی و باهم بودن را اثبات کرد، بر دشمن‌شناسی تاکید کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب بر این بصیرت و دشمن شناسی تاکید کردند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ چرا 30 هزار نفر مقابل امام حسین(ع) قد علم کردند آیا اینها می‌دانستند این کار زشت است؟ برخی گمان می‌کردند تقرب به خداست و حتی عده‌ای از بنی امیه روز عاشورا روزه گرفتند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروز جریان‌های سلفی و جوان 18 ساله که بمب منفجر می‌کند زن و بچه مردم را برای چه می‌کشد؟ کاری کردند با عقاید این جوان که فکر می‌کند با کشتن زن و بچه مردم به بهشت می‌رود. ما اگر دشمن را نشناسیم ممکن است این جریان‌ها تکرار شود لذا باید حواسمان جمع باشد بنابراین 9 دی سمبل برای حضور مردمی بود. 

وی در ادامه به حسن عاقبت به عنوان یکی از توصیه‌های اولیا به فرزندان و دیگران اشاره کرد و ابراز داشت: عوامل عاقبت به خیری چند دسته هستند؛ اول دعاها و اذکار است که در مفاتیح‌الجنان بسیار اشاره شده است.

رفیعی محافظت و مراقبت از اوقات نماز را یکی دیگر از عوامل عاقبت به‌ خیری دانست و عنوان کرد: رسول گرامی اسلام در حدیثی مردم را نسبت به نماز به چهار دسته تقسیم کردند؛ دسته اول گروهی که نماز می‌خوانند ولی در نماز حواسشان پرت است و با بی‌دقتی و بی‌توجهی می‌خوانند اینها ویل شاملشان می‌شود.

وی ادامه داد: دسته دوم کسانی که گاهی می‌خوانند و گاهی نمی‌خوانند و نمازشان منظم نیست اینها گمراهند و نماز را ضایع می ‌کنند. دسته سوم اصلا نماز نمی‌خوانند اینها آخرین درجه جهنم شامل حالشان می‌شود.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: دسته چهارم که همیشه نماز می‌خوانند و خشوع در نماز دارند اینها بهشتی و رستگارند.

وی بر اساس روایتی 10 خصوصیت را برای نماز برشمرد و گفت: این 10 خاصیت شامل زینت چهره انسان، نورانی شدن قلب انسان، احساس آرامش بدن، انس قبور، رحمت، نور آسمان‌ها، سنگینی نامه اعمال انسان، رضایت خدا، بهای بهشت و حجاب از آتش جهنم است.

رفیعی دوام، محافظت و خشوع را سه تعبیر مهم راجع به نماز در قرآن ذکر کرد و افزود: نماز به درد خود ما می‌خورد، اگر مشکل اداری دیدید یا خطایی از من روحانی دیدید این را پای اسلام نگذارید. 

انتهای پیام/78004/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول