اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد

ارائه آموزش تولیدمحور متناسب با نیاز منطقه

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: آموزش تولیدمحور متناسب با نیاز هر منطقه مهم‌ترین اولویت سازمان است که تحقق آن نیازمند نیازسنجی و بازنگری استعدادها است.

ارائه آموزش تولیدمحور متناسب با نیاز منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، یدالله مهرعلیزاده شامگاه امروز در بازدید از کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای کامیاران با بیان اینکه نیروی انسانی فعال و پویا مهم‌ترین سرمایه سازمان است، اظهار کرد: تلاش در راستای تعالی و بالندگی سازمان باید اولویت همه فعالین این عرصه باشد.

وی در خصوص طرح‌ها و برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیان کرد: برنامه‌های این سازمان در خصوص  آموزش‌های مرتبط با نیاز جامعه به صورت کشوری طرح‌ریزی شده و در این راستا هرگونه فعالیتی انجام شود شامل استان کردستان نیز می‌شود.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به اولویت استراتژی‌های در دست اجرای سازمان در سال‌جاری اظهار کرد: انتظار ما آموزش تولیدمحور متناسب با نیاز منطقه است که تحقق این مهم نیازمند نیازسنجی و بازنگری استعدادها است.

مهرعلیزاده تصریح کرد: تغییر نگاه جامعه، پرسنل مربی و رؤسای سازمان و فعالان با توجه به توانمندی کارگاه‌های و آموزش تولیدمحور با هدف تولید ثروت و برآورده کردن نیاز بنگاه‌های اقتصادی از مهم‌ترین استراتژی‌های سازمان فنی و حرفه‌ای است.

اشتغال 70 درصدی  کارآموزان فنی و حرفه‌ای

مهرعلیزاده تصریح کرد: این تغییر نگاه زمینه‌ساز کاربردی شدن آموزش‌ها می‌شود.

وی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از مهم‌ترین بسترهای اشتغال‌زایی نام برد و اظهار کرد: ضریب قابل قبول 65 تا 70 درصد اشتغال در کارآموزان این سازمان نشان از نقش مهم آن در کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال‌های پایدار است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به چهار مرحله آموزش، تولید، بازاریابی، فروش محصولات در چرخه این سازمان گفت: این چهار حلقه مفقودی است که در نظام تولید و بهره‌وری کشوری قرار دارد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه متأسفانه این چهار حلقه در حال حاضر به صورت مجزا در حال فعالیت است، تصریح کرد: هدف ما با آسیب‌شناسی کسب و کار و بررسی‌های صورت گرفته برای موفقیت و اثربخشی نیازمندی‌ها با استفاده از راهکارهای بومی، متصل کردن این چهار مرحله به همدیگر است.

وی با اشاره به ضعف استانداردهای موجود در این حوزه افزود: این استانداردها چند سال است طراحی و اجرا شده‌اند و در این چند سال بازنگری در آنها صورت نگرفته است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: متأسفانه این سازمان در حال حاضر دارای استانداردهای ضعیفی نسبت به جهان است که باید در این راستا برنامه‌ریزی‌های درست انجام بگیرد.

به گفته مهرعلیزاده، یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل توجه به استراتژی آموزش تولیدمحور اتصال آن به بانک‌های اقتصادی و صنوف مختلف است که امیدواریم این استراتژی بتواند بین آموزش و نیازهای بازار کار ارتباط نظام‌مندی را ایجاد کند.

وی در پایان در زمینه استراتژی کی‌یو‌سی نیز بیان کرد: این استراتژی با هدف تغییر در کار و کیفیت دوره‌ها در سازمان و تبادل اطلاعات است که شامل 30 گروه کنترل کیفیت، متشکل از مربیان صاحب‌نظر است.

وی در پایان تصریح کرد:‌ این گروه‌ها با نیازسنجی و اجرای برنامه‌ها، ارزیابی رشته‌ها و در آخر طراحی متناسب به رشته‌ها در چهار سطح شهری، استانی، کشوری و المپیادی تصمیم‌گیری و فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/79018/ش‌40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول