اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای موتور محرک اشتغال است/تشکیل شورای مهارت و فناوری

استاندار کردستان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان موتور محرک توسعه اشتغال نام برد و گفت: توسعه این آموزش‌ها با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان ضروری است.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای موتور محرک اشتغال است/تشکیل شورای مهارت و فناوری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالحمید زاهدی صبح امروز در دیدار با معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سنندج، اظهار داشت: ایجاد بسترهای لازم به منظور توسعه و افزایش سطح آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های ارائه شده در این حوزه باید با توجه به نیاز و ظرفیت‌های موجود در استان صورت گیرد، تصریح کرد: ورود آموزش‌دیدگان به بازار کار از مهم‌ترین نتایج توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با نگاه بومی و منطقه‌ای است.

استاندار کردستان بر تشکیل شورای مهارت و فناوری در سطح شهرستان‌های استان تاکید کرد و گفت: تشکیل این شوراها و پیگیری مصوبات آن زمینه را برای توسعه و بومی‌سازی این آموزش‌ها فراهم می‌کند.

زاهدی بر حمایت بیش از پیش متولیان و مسئولین از آموزش‌های مهارتی و توسعه آن تاکید کرد و افزود: حرکات خوبی در زمینه ترویج و فرهنگ‌سازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان انجام شده است.

استاندار کردستان ضمن تقدیر از عملکرد اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در خصوص ارائه این آموزش‌ها به اقشار مختلف جامعه در سطح استان اظهار کرد: به منظور بهره‌گیری از این آموزش‌ها و تولید اشتغال‌های پایدار آموزش‌های مهارتی باید بر اساس نیاز منطقه تعریف و ارائه شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز در این دیدار اظهار داشت: در حال حاضر 16 مرکز چارت‌دار و 106  آموزشگاه آزاد در سطح استان فعالیت می‌کنند.

به گفته احمدی، سه مرکز جوار دانشگاهی نیز به منظور ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همزمان با تحصیل به منظور ایجاد بسترهای اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فعالیت می‌کند.

وی از ارائه بیش از 3 میلیون و 700 هزار نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی در سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: بیش از 2 میلیون نفرساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز در بخش خصوصی  در سطح استان طی سال گذشته ارائه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان در پایان تصریح کرد: طی 9 ماهه امسال نیز بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مخاطبین در دو بخش آزاد و دولتی ارائه شده است.

انتهای پیام/79002/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول