اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

حمایت امداد از 54 هزار خانوار نیازمند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: این نهاد به عنوان اورژانس اجتماعی برای درمان محرومیت‌ها و توانمندسازی نیازمندان است.

حمایت امداد از 54 هزار خانوار نیازمند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد شامگاه امروز در دیدار با استاندار کردستان اظهار کرد: کمیته امداد همزمان با انقلاب اسلامی دهه چهارم عمر خود را تجربه می‌کند.

وی افزود: براساس سیاست‌های امام و فرمایشات مقام معظم رهبری، در دهه چهارم در فعالیت‌های این نهاد یک نظام تحولی شکل گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه دو ساختار تشکیلاتی و غیرتشکیلاتی امداد در این نظام تحولی در نظر گرفته شده است، گفت: در نظام غیرتشکیلاتی با بهره‌گیری از ظرفیت افراد در قالب نیروهای پروژه‌ای و پاره وقت مسیر تحقق اهداف و خدمات بهتر به جامعه هدف مهیا شود.

موسی‌نژاد افزود: در کردستان ساختار تشکیلاتی این نهاد با ساختار غیرتشکیلاتی آن برابر است.

وی تصریح کرد: براساس این ساختار جدید نگاه خدمات‌رسانی در امداد به نگاه توانمندسازی به جامعه هدف تغییر پیدا کرده و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نیز بر همین اساس اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان افزود: در این نگاه جدید، امداد به عنوان یک اورژانس اجتماعی در راستای درمان فقر و محرومیت در جامعه حرکت می‌کند.

موسی‌نژاد تصریح کرد: بر اساس این برنامه، افرادی که به عنوان مخاطبین این نهاد به امداد ورود پیدا می‌کنند به صورت مقطعی خدمات دریافت کرده و با کار بر روی توانایی‌ها و استعدادهایشان به توانمندسازی می‌رسند.

وی به اجرای طرح نظام تک و چندخدمتی در این نهاد اشاره کرد و گفت:‌ در قالب این طرح به کسانی که به دلیل مشکلات مختلف به امداد مراجعه می‌کنند به صورت تک و یا چندخدمتی و براساس نیاز خدمات ارائه می‌شود.

توانمندسازی مددجویان اولویت کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان توانمندسازی مددجویان زیرپوشش را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد خواند و بیان کرد: توانمندسازی یکی از حرکت‌های نوین در کمیته امداد است که براساس راهبردهای سه وجهی پیوسته اجرا می‌شود.

موسی‌نژاد توجه به حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در توانمندسازی مددجویان را متذکر شد و گفت: در حوزه فرهنگی در خانواده‌ها فضا و فرهنگ کار و تلاش را جایگزین فرهنگ بیکاری می‌کنیم.

وی افزود: استان کردستان در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی برای جامعه هدف خود جزو استان‌های برتر کشور بوده و در بیشتر شهرستان‌ها به برکت سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان دارای کانون‌های فرهنگی تربیت پیرو ولایت است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان تصریح کرد: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تقویت علمی و دینی خانواده‌های زیرپوشش و ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی متناسب با جامعه هدف از اولویت برنامه‌های فرهنگی امداد در این کانون‌ها است.

به گفته موسی‌نژاد، اردوگاه فرهنگی، آموزشی و تفریحی علی‌ابن‌ ابی‌طالب یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در زمینه تقویت و اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی و فرهنگی استان است که در سطح کشور برتر بوده و هر ساله میزبان دانش‌آموزان 9 استان کشور است.

وی افزود: در حوزه اجتماعی نیز نگاه کمیته امداد در دهه چهارم توسعه مددکارمحوری به منظور توانمندسازی مددجویان است که با جدیت خاصی در سطح استان دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح برای هر خانواده یک مددکار حرفه‌ای تعریف و این مددکاران نیازهای مددجویان را به صورت تخصصی احصا می‌کنند.

بهره‌مندی 6200 خانوار از بیمه‌های اجتماعی

مدیرکل کمیته امداد کردستان از بهره‌مندی بیش از 6 هزار و 500 خانوار زیرپوشش کمیته امداد از بیمه‌های اجتماعی در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: حق بیمه این افراد به صورت ماهیانه توسط امداد به حساب تامین اجتماعی واریز می‌شود تا بعد از گذشت یک پروسه زمانی مشخص به عنوان بازنشستگان تامین اجتماعی از زیرپوشش حمایت‌های امداد خارج شوند.

به گفته موسی‌نژاد، زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال و مجریان طرح‌های خوداشتغالی از مخاطبین بهره‌مند امداد از طرح بیمه‌های اجتماعی هستند.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال برای مددجویان از دیگر اولویت‌های کمیته امداد در حوزه توانمندسازی اقتصادی مددجویان است که در چند سال اخیر با جدیت و سرعت خوبی در سطح استان انجام می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه اشتغال در کمیته امداد به عنوان یک فرایند تعریف شده است، گفت: این فرایند از استعدادیابی و آموزش آغاز و بعد از پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال بحث نظارت در اولویت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/79002/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول