اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی اعلام کرد

تسریع در صدور اسناد و مدارک در آذربایجان غربی

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: ثبت احوال آذربایجان غربی در کوتاه‌ترین زمان ممکن اسناد و مدارک شامل مدارک تحصیلی، دانشگاهی، مالکیت، گذرنامه، گواهینامه و دفترچه‌های خدماتی را صادر می‌کند.

تسریع در صدور اسناد و مدارک در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد جوان بعد از ظهر امروز در همایش گرامیداشت هفته ثبت احوال و سالروز تاسیس سازمان ثبت احوال که در سالن همایش اداره کل ثبت احوال آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: امسال نود و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ثبت احوال کشور را که دومین سازمان بزرگ کشور است، پشت سر می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور در تاریخ یک مهر ماه سال 1297 بر اساس تصویب‌نامه هیئت دولت وقت مصوب شد، خاطرنشان کرد: نخستین شناسنامه در ایران برای فاطمه ایرانی یکی از شهروندان تهران صادر شده است.

جوان به آغاز فعالیت اداره کل ثبت احوال آذربایجان غربی 10 سال پس از تشکیل سازمان ثبت احوال کشور اشاره کرد و گفت: این اداره کل نخستین شناسنامه استان را به نام سیدهادی مؤمنی صادر کرد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت و نقش ثبت احوال در کشور، افزود: سازمان ثبت احوال با توجه به زیرساختی بودن خود با ارائه، ثبت و ضبط وقایع چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق انجام وظیفه می‌کند.

وی به شرح وظایف سازمان ثبت احوال به عنوان یک سازمان زیرساختی پرداخت و گفت: ثبت احوال کلیه اسناد و مدارک دولتی اعم از برگ هویت برای تمام اتباع ایرانی اعم از داخلی و خارجی را صادر می‌کند.

جوان اضافه کرد: این سازمان صدور کلیه اسناد و مدارک شامل مدارک تحصیلی، دانشگاهی، مالکیت، گذرنامه، گواهینامه، دفترچه‌های خدماتی و ... را به عهده دارد.

وی ادامه داد: با توجه به موارد ذکر شده اهمیت این سازمان بیش از پیش آشکار می‌شود به گونه‌ای که می‌توان گفت «سازمان ثبت احوال در شئونات زندگی، همراه مردم است».

انتهای پیام/61010/ک20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول