اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

شاعران عاشوراسرا مروج فرهنگ وحدت مدار مردم قروه باشند

فرماندار قروه گفت: فرهنگ مبتنی بر وحدت، نقطه قوت شهرستان قروه است که شاعران عاشوراسرا باید آن را به سراسر کشور انتشار دهند.

شاعران عاشوراسرا مروج فرهنگ وحدت مدار مردم قروه باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده ظهر امروز در مراسم آغاز به کار ششمین کنگره شعر و قطعه ادبی عاشورایی که در مسجد روستای «مالوجه» برگزار شد، اظهار داشت: تجلی این وحدت باید در قالب هنر برای همیشه ماندگار شود.

وی ادامه داد: کنگره شعر عاشورایی با حضور شاعران سراسر کشور، فرصتی مناسب برای تبیین و انتقال این فرهنگ به جای جای کشور عزیزمان است.

فرماندار قروه با اشاره به فرهنگی‌ بودن استان کردستان، تصریح کرد: شهرستان قروه به عنوان دروازه ورودی این استان فرهنگی جایگاه برجسته‌ای را در تقویت بعد فرهنگی این استان داراست.

وی با اشاره به اینکه شهرستان قروه با 2 هزار و 875 مترمربع وسعت و 147 روستا و 4 شهر دارد، افزود: این شهرستان بر اساس آخرین آمار 136 هزار نفر جمعیت دارد که 87 هزار نفر آن شهری و 49 هزار نفر آن روستایی هستند.

این مسئول، مردم این شهرستان را مردمانی ولایتمدار و انقلاب معرفی و تصریح کرد: گواه این سخن تقدیم 484 شهید، هزار و 110 جانباز و 93 آزاده برای حراست از مرزهای انقلاب اسلامی در بعد جغرافیایی و معنوی است.

شیخی‌زاده در ادامه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت:در بخش کشاورزی 25 درصد کشاورزی استان کردستان در این شهرستان قرار دارد.

وی افزود: 27 درصد تولید ناخالص داخلی کردستان به بخش کشاورزی قروه اختصاص دارد.

شیخی‌زاده وجود معادن غنی فلزی و غیرفلزی و جاذبه‌های  گردشگری را از دیگر قابلیت‌های این شهرستان معرفی کرد و گفت: در کنار همه این توانمندی‌ها، مردم شهرستان با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

فرماندار قروه، اصلی‌ترین معضل این منطقه را کمبود آب اعلام و اظهار داشت: با وجودی که استان کردستان به برخی کشورهای همسایه برق صادر می‌کند، اما مردم شهرستان قروه از قطعی‌های مکرر برق به ستوه آمده‌اند.

به گفته شیخی‌زاده، مسیرهای روستایی از دیگر مشکلات این شهرستان است که در حال حاضر 194 کیلومتر راه شنی و 27 کیلومتر راه خاکی در این شهرستان وجود دارد و باید ساماندهی شود.

فرماندار قروه، در ادامه با اشاره به اینکه روستای مالوجه یکی از روستاهای پرجمعیت شهرستان با بیش از 5 هزار نفر است، تصریح کرد: اصلی‌ترین مطالبه مردم این روستا ارتقای آن به شهر است که پیشنهاد آن زمستان سال گذشته به استانداری و وزارت کشور ، ارائه شده است اما تاکنون عملی نشده است.

وی در پایان نبود امکانات رفاهی، فرهنگی و ورزشی در این روستا را یادآور شد و گفت: از دیگر خواسته‌های مردم این روستا، برگزاری نماز وحدت‌بخش جمعه در آن است.

انتهای پیام/79009/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول