اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش 230 نیرو محقق می‌شود

تولید ماهانه 6 هزار تن زغال در معدن 14 - 12 کوهبنان

مدیرعامل شرکت یاقوت شهر واقع در معدن 14- 12 گفت: 230 نیرو در معدن 14- 12 فعالیت می‌کنند و ماهانه تولید 6 هزار تن زغال را داریم.

تولید ماهانه 6 هزار تن زغال در معدن 14 - 12 کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حسن منصوری پیش از ظهر امروز در کمیسیون کارگری شهرستان کوهبنان اظهار داشت: معدن 14- 12 در سال 83 طی برگزاری مزایده به شرکت یاقوت شهر واگذار شود و در سال نخست فعالیت با 30 کارگر به تولید ماهانه 400 تن زغال پرداخت و اکنون با 230 نیرو تولید 6 هزار تن زغال را داریم.

وی اذعان داشت: تقویت بهداشت محیط کاری کارگران در اولویت کار شرکت یاقوت شهر بوده است، لذا ساخت حمام با بهداشت بسیار مناسب و پرداخت بن کارگری در هر فصل جدای از مسائل اعلام اداره کار از اقدامات شرکت در این زمینه به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت یاقوت شهر واقع در معدن 14- 12 خاطر نشان کرد: رابطه تنگاتنگ بین کارگر و کارفرما سبب شده که هیچ گونه اعتصاب کارگری برای دریافت حقوق و مزایا در این معدن اتفاق نیفتد و به دلیل رعایت اصول و فنون ایمنی در 15 سال اخیر فقط شاهد یک حادثه فوتی بوده‌ایم.

منصوری یادآور شد: از جمله فعالیت‌های جنبی این معدن کمک به برگزاری یادواره شهدای زغال‌سنگ و دیگر مناسبت‌های مذهبی و برنامه‌های ورزشی است.

وی زیرپوشش قرار دادن 15 خانواده بی‌بضاعت در سطح شهرستان کوهبنان، کمک‌های موردی برای ساخت منزل مناسب برای افراد معلول و کمک به جوانانی که در راستای کارهای فرهنگی  و ارتقای سطح فرهنگی شهرستان کوهبنان برنامه‌ریزی می‌کنند را از جمله اقدامات جانبی این معدن برشمرد.

منصوری گفت: تمام شدن ذخیره معدن دغدغه اصلی است و با این وجود که این معدن بهترین معدن خصوصی منطقه است، امکان دارد در آینده از بحران آفرین‌ترین معادن زغال‌سنگ استان کرمان و حتی کشور در زمینه حفظ کارگر در محیط کار شود که در صورت حمایت مسئولان و راه‌اندازی افق پایین‌تر این معضل قابل رفع است.

وی در پایان از مساعدت و کمک مسئولان کوهبنان به ویژه فرماندار این شهرستان و بازرسان اداره کار تقدیر کرد و ابراز داشت: برای رفع مشکل اساسی این معدن همه باید با وحدت و همدلی گام برداریم تا زمینه اشتغال بیشتر جوانان جویای کار فراهم شود.

انتهای پیام/80012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول