اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار خبر داد

خسارت 20 میلیارد تومانی مگس زیتون به باغ‌های رودبار

رئیس ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار خسارت ناشی از مگس زیتون به باغ‌های زیتون این شهرستان را 20 میلیارد تومان اعلام کرد.

خسارت 20 میلیارد تومانی مگس زیتون به باغ‌های رودبار

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد رمضانی‌ملک‌رود ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی استان چالش‌ها و فرصت‌های مشترک خوشه‌های صنعتی را تشریح کرد.

وی زیتون را بهترین نقطه قوت رودبار دانست و افزود: این سرمایه اجتماعی بوده که در مدت یک‌هزار ساله ایجاد شده و دارای قیمت زیادی است.

استادیار مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان، برند زیتون را سرمایه بسیار بزرگی دانست و گفت: برند به معنای شناخت زیتون رودبار است.

وی واردات روغن زیتون را موجب خسارت به باغداران ذکر کرد و افزود: مسئولان سال گذشته حدود 200 تن روغن زیتون بی‌کیفیت وارد کشور کردند که 90 درصد وارد رودبار شد.

رمضانی‌ملک‌رود سود حاصل از تولید روغن داخلی زیتون را 16 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: امسال 50 هزار تن کنسرو زیتون در کشور تولید شد که همه باید وارد رودبار شود.

وی سود این مقدار تولید زیتون را 120 میلیارد تومان عنوان کرد و متذکر شد: خسارت ناشی از مگس زیتون رودبار 20 میلیارد تومان و سود ناشی از برند زیتون 154 میلیارد تومان است.

این مسئول با بیان اینکه از باغ‌دار در برابر خسارت دفاع کردیم، گفت: مگس‌ به باغ‌های زیتون ضربه نزد اما از آنجا که دارای فرصت‌ها و چالش‌های مشترک با بازار و باغ زیتون است باغ‌ها و بازار نیز خسارت دیدند.

رئیس ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار با بیان اینکه روغن‌های تقلبی و روش مصنوعی بسته‌بندی در بازار را موجب ضربه زدن به کیفیت زیتون می‌شود، تصریح کرد: انواع خوشه‌ها به لحاظ پویایی و استقرار و پوشش جغرافیایی دو نوع هستند و به لحاظ تکنولوژی تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی خوشه در اثر سرمایه‌گذاری، اندازه بزرگ در نهاده‌ها، خوشه نساجی، صنعتی و... را انواع خوشه‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: در منطقه تعداد تجمیع واحدهای کسب و کار موجب تبدیل به سطح خوشه و پویایی اقتصاد منطقه می‌شود.

رمضانی‌ملک‌رود، اولویت‌‌بندی مشخصه‌های اقتصادی، صنعتی و اجتماعی را مهم دانست و متذکر شد: توسعه خوشه در اقتصاد می‌تواند موتور محرکه اقتصاد کشور باشد.

وی نقش خوشه‌های صنعتی بر توسعه اقتصاد ملی را تاثیرگذار دانست و یادآور شد: سیاست توسعه خوشه‌ای باید انعطاف‌پذیر باشد تا سطح صنعت را تقویت کند.

این مسئول حمایت از زیرساخت‌ها و تقویت روحیه کارآفرینی را در توسعه خوشه‌ای تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: کره جنوبی در توسعه‌ای موفق بوده است.

انتهای پیام/2300/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول