اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

اختصاص 5 میلیارد ریال برای مبارزه با آفت مگس زیتون در گیلان

استاندار گیلان از اختصاص 5 میلیارد ریال برای مبارزه با آفت مگس زیتون در باغ‌های رودبار در این استان خبر داد.

اختصاص 5 میلیارد ریال برای مبارزه با آفت مگس زیتون در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از باغ‌های زیتون در این شهرستان اظهار کرد: معیشت و هویت اقتصادی رودبار با پرورش و تجارت زیتون گره خورده و طرح مبارزه با آفت مگس بسیار ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی به اختصاص 5 میلیارد ریال برای اجرای طرح مبارزه با آفت مگس زیتون اشاره کرد و افزود: سازمان جهادکشاورزی و فرمانداری رودبار با اختصاص اعتبار مذکور طرح مبارزه با آفت زیتون را از ابتدای هفته آینده به صورت جدی و گسترده آغاز می‌کنند.

استاندار گیلان تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی و فرمانداری رودبار باید گزارش اقدام‌های خود را به صورت مستمر ارائه دهند.

وی با تأکید بر آموزش باغداران زیتون خاطرنشان کرد: هرس و اصلاح باغ‌های زیتون و جمع‌آوری زیتون‌های آفت‌زده در کنار آموزش مناسب به کشاورزان برای مبارزه با این معضل دارای اهمیت است.

نجفی با بیان اینکه 10 هزار هکتار زمین مستعد پرورش محصول زیتون در رودبار شناسایی شده است، تصریح کرد: در گام نخست یک‌هزار هکتار آن آماده واگذاری است.

وی گفت: از بخش خصوصی توانمند و فارغ‌التحصیلان کشاورزی دعوت می‌شود تا بر اساس چارچوب‌های تعیین شده از این زمین‌ها برای پرورش زیتون بهره گیرند.

استاندار گیلان دسترسی مناسب به آب را یکی از دغدغه‌های اصلی برای پرورش‌دهندگان زیتون نامید و یادآور شد: سازمان جهادکشاورزی و آب منطقه‌ای تأمین آب به کسانی که زمین را تحویل آنها می‌دهند تضمین کنند.

وی با اشاره به اینکه زیتون و رودبار به‌هم آمیخته در گیلان و کشور هستند یادآور شد: تلاش برای نوسازی باغ‌ها، توسعه و کشت این محصول استفاده از آبیاری تحت فشار کشت رقم‌های جدید و بارآور به بهبود معیشت مردم رودبار کمک می‌کند.

به گزارش فارس، استاندار گیلان در حاشیه بازدید از زمین‌های آماده واگذاری باغ‌های زیتون، از محل ساخت پتروشیمی در لوشان دیدن کرد.

انتهای پیام/84001/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول