اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گلستان:

وقف قرآن نیاز امروز جامعه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: جامعه امروز به وقف به قرآن نیاز فراوان دارد.

وقف قرآن نیاز امروز جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد پیش از ظهر امروز در دومین همایش وقف و رسانه اظهار داشت: وقف یکی از سنت‎های بسیار نیک و پسندیده‎ای است که خداوند نیز فراوان نسبت به این امر تاکید کرده است.

وی ادامه داد: وقف یکی از اعمالی است که پیامبران و بزرگان دین نیز از زمان‎های گذشته فراوان به آن پرداخته‎اند.

سیدنژاد افزود: آنچه که در راه وقف و موقوفات بسیار موثر و ارزشمند است، ترویج و شناخت این امر پسندیده است که در این راه نگاه‎ها و توجهات به سمت اصحاب رسانه و خبرنگاران افزوده می‎شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز جامعه ما مورد هجمه‎ فراوان جنگ فرهنگی از طرف دشمن قرار دارد خاطرنشان کرد: بسیاری از واقفان و موقوفاتی که در این راه وجود دارد در حوزه فرهنگ و فعالیت‎های فرهنگی است و به نوعی سعی شده تا با پرداختن به وقف در حوزه فرهنگ به نوعی در مقابله با دشمن فرهنگی سهمی داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اظهار داشت: یکی از مسائلی که نیاز است امروز در جامعه به آن توجه شود وقف به قرآن است.

سیدنژاد بیان کرد: زیرا قرآن به عنوان چراغ هدایت برای انسان‎ها و بهترین راه نجات انسان در تهاجم فرهنگی است.

وی اضافه کرد: توجه به این موضوع رسالتی است که بر عهده اصحاب رسانه خواهد بود و نیاز است خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و اطلاع‎رسانی نسبت به ترویج فرهنگ وقف در حوزه موضوع‎های قرآنی و فرهنگی توجه بیشتری را داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تصریح کرد: یکی از فعالیت‎های بسیار خوب رسانه‎ها و خبرنگاران در استان گلستان فعالیت در حوزه قرآنی بوده است.

سیدنژاد گفت: اوقاف و امور خیریه چندسالی است که مسابقات قرآنی را در کشور و در استان گلستان برگزار می‎کند در سال 1390 در استان گلستان نزدیک به یک‌هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند که این تعداد با تلاش رسانه‎ها در سال 1391 به 10 هزار نفر رسید.

وی افزود: تلاش رسانه‎های استان در این زمینه تا آنجا چشمگیر و ممتازانه بود که تعداد شرکت کنندگان مسابقات قرآنی در سال 1392 به بیش از 43 هزار نفر رسید که به واقع جای تشکر و قدردانی دارد.

وی در پایان ابراز داشت: این تلاش خبرنگاران در حوزه قرآن و وقف نمونه‎ای از کار خیر است و به طور قطع در کارنامه اعمال آنها درج خواهد شد و آنها را در درگاه خداوند روسفید خواهد کرد.

انتهای پیام/83004/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول