اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

مداحان گرفتار بدعت‌های جدید عزاداری نشوند

امام جمعه کازرون گفت: مداحان اهل بیت(ع) مراقب باشند به دام بدعت‌های جدید که برای تضعیف عزاداری و به خواسته دشمنان است گرفتار نشوند.

مداحان گرفتار بدعت‌های جدید عزاداری نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند عصر امروز در جمع عزاداران اربعین حسینی مردم ولایت‌مدار و عاشقان اهل بیت(ع) شهر کازرون با گرامی‌داشت اربعین شهادت مظلومانه ابا عبدالله‌الحسین(ع) در سخنانی اظهار داشت: امروزه دشمنان شیعه به دنبال تحریف عاشورا بوده و به همین سبب به دنبال ایجاد بدعت‌هایی در عزاداری هستند تا از این رو بتوانند مراسم عزاداری را تضعیف کنند.

وی افزود: دشمنان به خاطر اینکه اصل عزاداری را نمی‌توانند از شیعیان بگیرند به همین علت با ارائه سبک و بدعت‌های جدید شیوه عزاداری به دنبال تحریف و تضعیف مراسم عزاداری هستند.

امام جمعه کازرون از برخی هیئت‌های عزاداری و مداحانی که خواسته و یا ناخواسته گرفتار این‌گونه بدعت‌های عزاداری شده‌اند ابراز تأسف کرد و بیان داشت: عزاداری باید در چارچوب دین و شریعت باشد نه اینکه به خاطر جذب مخاطب تن به خواسته بدعت دشمنان بدهیم.

خرسند گفت: عزاداری وسیله‌ای برای زنده نگاه داشتن خط و قیام امام حسین(ع) با هدف مبارزه با بدعت‌ها، جهل، ظلم و استکبار است.

وی مراسم عزاداری ائمه اطهار به ویژه ابا عبدالله‌الحسین(ع) را نمایش قدرت برای شیعیان دانست و ابراز داشت: برگزاری همین عزاداری‌ها شیعیان را در طول تاریخ تا به امروز زنده نگاه داشته و باید مراقب بود که توسط دشمنان تحریف نشود.

امام جمعه کازرون تصریح کرد: اگر مراسم عزاداری سال‌های 56 و 57 نبود کمر رژیم پهلوی به سادگی شکسته نمی‌شد.

خرسند اربعین حسینی را از اختصاصات شیعه دانست و گفت: برپا داشتن اربعین حسینی در طول تاریخ به معنای این بوده که عاشورا و فرهنگ شهادت هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود بنابراین باید تلاش کرد که فرهنگ شهادت زنده نگاه داشته شود.

انتهای پیام/2448/ح20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول