اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد

رشد 40 درصدی صادرات غیرنفتی از بنادر استان بوشهر

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از رشد 40 درصدی صادرات غیرنفتی از بنادر استان بوشهر خبر داد.

رشد 40 درصدی صادرات غیرنفتی از بنادر استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فتح‌الله خوشبختی صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: در 9 ماهه امسال در 11 بندر استان بوشهر چهار میلیون و 81 هزار و 57 تن کالای غیرنفتی به کشورهای مختلف صادر شده است که این رقم به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد 40 درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در این مدت مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر استان بوشهر هفت میلیون و 269 هزار و 601 تن بوده است که به نسبت مدت مشابه سال گذشته 47 درصد رشد نشان می‌دهد.

تخلیه و بارگیری بیش از 74 میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ادامه بیان کرد: کل تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در تمام بنادر استان بوشهر از جمله خارگ و عسلویه در مدت مذکور هفت میلیون و 748 هزار و 894 تن کالا بوده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته 6 درصد رشد را نشان می‌دهد.

خوشبختی بیان کرد: همچنین با احتساب عملکرد بنادر عسلویه و خارگ کل تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر استان در 9 ماهه گذشته 309 هزار و 208 TEU بوده است که به نسبت سال گذشته 20 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال 88 هر TEU کانتینر 5.3 تن وزن داشته اما در سال‌جاری این رقم را به 7.8 تن رساندیم به این معنی که وزن کانتینرهای تخلیه و بارگیری شده در بنادر استان بوشهر بیشتر شده است. با این حساب برای نخستین بار تناژ تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر به مرز یک میلیون تن رسیده است.

رشد 15 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر

وی گفت: کل تخلیه و بارگیری کانتینر از نظر وزنی در بندر بوشهر در 9 ماهه امسال یک میلیون و 83 هزار و 9 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد را نشان می‌دهد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: از نظر وزنی تخلیه کانتینر در 9 ماهه امسال 938 هزار و 330 تن برای 84 هزار و 124 کانتینر بوده است که به نسبت مدت مشابه سال گذشته از نظر تن 21 درصد رشد را نشان می‌دهد.

خوشبختی بیان کرد: همچنین میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر در مدت مذکور 138 هزار و 797، TEU بوده که با رقم سال گذشته برابر است.

وی خاطرنشان کرد: در 9 ماهه سال گذشته در مقایسه با سال 90، تخلیه و بارگیری کانتینر کاهش 29 درصدی داشته و اکنون در سال‌جاری این رقم برابر شده است. در تیرماه سال 92 عملکرد کانتینری بندر بوشهر 41 هزار و 272، TEU بوده که نسبت به 4 ماهه اول سال 91 با رقم 64 هزار و 262، TeU کاهش 36 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول