اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص 800 هکتار زمین

مجتمع بزرگ فرهنگی تفریحی در جنوب غربی اراک احداث می‌شود

شهردار اراک از احداث مجتمع بزرگ فرهنگی تفریحی در جنوب غربی اراک خبر داد.

مجتمع بزرگ فرهنگی تفریحی در جنوب غربی اراک احداث می‌شود

محمدابراهیم عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این پروژه در زمینی به مساحت حدود 800 تا یک هزار هکتار در جنوب غربی اراک (حد فاصل میدان محیط زیست تا تخت سید) احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: شورای راهبری به منظور اجرای این پروژه تشکیل شده و فراخوان مشاور صلاحیت‌دار کشوری برای طراحی این پروژه بزرگ انجام شده است.

شهردار اراک با اشاره به اینکه در محدوده منطقه دو شهرداری اراک کمترین فضای سبز وجود دارد که با اجرای این پروژه این مهم محقق خواهد شد، افزود: در حال حاضر حدود یک هزار و 60 هکتار فضای سبز در سطح شهر اراک وجود دارد و با توجه به اینکه جمعیت سرانه فضای سبز شهر اراک حدود 21 متر مربع بوده و استاندارد فضای سبز در شهرهای معمولی که حدود 22 متر است سرانه فضای سبز شهر در حد میانگین شهرهای معمولی است.

عباسی خاطرنشان کرد: استاندارد سرانه فضای سبز در شهرهای آلوده برابر 35 متر است که سرانه فضای سبز در کلانشهر اراک 14 متر کمتر از میزان استاندارد فضای سبز شهرهای آلوده است.

وی افزود: در صورت انجام طراحی و تصویب این پروژه کار احداث این پروژه بزرگ با مدیریت شهرداری و مشارکت سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/87002/ب20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول