اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر مطرح کرد

راهکارهای لازم برای جذب اعتبارات ملی برای بوشهر

استاندار بوشهر گفت: فرصت‌ها و راهکارهای لازم برای جذب اعتبارت ملی و ردیف‌ها برای بوشهر ارائه شده است.

راهکارهای لازم برای جذب اعتبارات ملی برای بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصطفی سالاری شامگاه شنبه در نشست تخصصی با رئیس آمایش معاونت برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری، معاون راه‌آهن، مدیرکل بودجه شرکت عمران شهرهای جدید، نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی و معاون برنامه‌ریزی استانداری بوشهر با بیان اینکه فرصت‌های جذب اعتبارات ملی در استان بوشهر شناسایی شده است، اظهار کرد: از آنجا که اکنون بودجه سال 93 در دستور کار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، به همین منظور پیگیری و چانه‌زنی بیشتر مسئولان اجرایی استان بوشهر می‌تواند در افزایش این بودجه تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با تاکید بر افزایش بودجه استان بوشهر در اعتبارات ملی افزود: اکنون طرح‌های مهمی از جمله ساخت سدها، راه‌آهن، بزرگراه‌ها، طرح‌های آبرسانی، اسکله‌های تجاری و دیگر طرح‌های مهم و زیر بنایی در استان بوشهر به صورت نیمه تمام است که از طریق اعتبارات ملی قابل تکمیل و راه‌اندازی است که لازم است از هم‌اکنون به اعتبارات این طرح‌های بزرگ که نقش ویژه‌‌ای در توسعه استان دارد، توجه ویژه کرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه لازم است از ردیف‌ها و تبصره‌ها که در اختیار وزراتخانه‌ها است بهره جست خاطرنشان کرد: در بودجه سال 93 اعتبارات ویژه‌ای در اختیار وزارتخانه‌ها است که می‌توان با ارائه پیشنهادات در تکمیل طرح‌ها و توسعه استان استفاده کرد.

سالاری با بیان اینکه فرصت‌ها و راهکارهای لازم برای برای جذب اعتبارات ملی و ردیف‌ها ارائه شده است تاکید کرد: باید از این امکانات بودجه‌ای که می‌تواند در توسعه استان نقش داشته باشد با تدبیر بهره جست.

وی بر تسریع طرح راه‌آهن بوشهر تاکید کرد و گفت: مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با تخصیص اعتبارات لازم در تسریع این طرح که یکی از نیازهای توسعه‌ای استان ساحلی و تجاری بوشهر است نقش مهم و اساسی داشته باشد.

استاندار بوشهر به کمبود آب در بخش شرب و کشاورزی پرداخت و افزود: اکنون سدهای باغان، دالکی، دشت‌پلنگ و باهوش طرح‌های مطالعاتی آن به پایان رسیده است که با ساخت و بهره‌برداری از آنها می‌توان نقش تاثیرگذاری در برطرف کردن مشکلات استان بوشهر و تحولات در بخش‌های آب شرب و کشاورزی ایفا کند.

وی بر تکمیل سد تنگ ارم تاکید کرد و گفت: این سد که تاکنون پیشرفت خوبی داشته است اعتبارات لازم برای تسریع در اجرای آن تخصیص یابد.

سالاری با بیان اینکه راه‌های تخصیص اعتبارات این طرح‌ها شناسایی شده است، افزود: طرح‌های سدسازی بیشتر از طریق فاینانس قابل اجراست که طرح آن تدوین و ارائه شده است.

سالاری به نیمه کاره ماندن طرح‌های راهسازی در استان بوشهر پرداخت و افزود: بزرگراه بوشهر ـ شیراز، بوشهر ـ دیر و برازجان ـ دیلم دردست اجراست که لازم است با تزریق اعتبارات ملی و عقد قراردادها به‌صورت فاینانس تسریع یابد تا راه توسعه استان بیش از پیش فراهم شود.

وی بر افزایش درآمدهای استانی تاکید و خاطرنشان کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی است که می‌تواند بخشی از اعتبارات خود را از طریق درآمدهایی که در آن وجود دارد، تامین کند.

استاندار بوشهر بر فعال‌تر شدن نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات ملی تاکید کرد و گفت: اکنون که لایحه بودجه 93 در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، باید پیگیری‌های لازم برای مصوب شدن اعتبارات طرح‌های ملی استان بوشهر به‌عمل آید.

سالاری ابراز امیدواری کرد: پیگیری مسئولان منجر به افزایش اعتبارات ملی استان بوشهر به ویژه در عرصه ملی شود تا استانی توسعه‌یافته داشته باشیم.

در این نشست رئیس آمایش معاونت برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری، معاون راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل بودجه شرکت عمران شهرهای جدید بر همکاری برای تسریع در طرح‌های ملی استان بوشهر تاکید کردند.

نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز راه‌های پیگیری مصوب کردن اعتبارات ملی برای تسریع در طرح‌های عمرانی استان بوشهر از طریق کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی را ارائه کردند.

انتهای پیام/66006/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول