اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان:

توجه به وقف وظیفه مسلمانان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: توجه به وقف وظیفه مسلمانان است.

توجه به وقف وظیفه مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سید محمدجواد رئوف‎سیدنژاد امشب در جمع خیران گلستانی اظهار داشت: وقف از احکامی است که دین اسلام آن را تاسیس نکرده و از ادیان الهی گذشته وجود داشت که اسلام آن را تایید و پررنگ کرد و مبلغان اسلام نخستین کسانی بودند که در وقف پیشقدم شدند.

وی ادامه داد: وقف تنها مربوط به امور دینی نیست و اهل بیت (ع) نیز اموری را وقف کردند که ویژگی منفعت برای همگان را داشت و آثار آن هنوز برای تمامی مردم باقی است.

رئوف‎سیدنژاد متذکر شد: در کشور ما پررنگ‎ترین زمان احیاء وقف در زمان صفویه بود که علما نقش موثری در جامعه ایفا می‎کردند و پهلوی نیز از حکومت‎هایی بود که با فروش آب و اراضی بزرگترین خیانت را در این کشور به وقف کرده است و در مدت کوتاهی پس از پیروزی انقلاب امام دستور لغو این کار را داد.

وی افزود: اهمیت وقف آنقدر بالا است که باید به آن توجه ویژه شود چرا که موضوع وقف حکم خدا و پیامبر خداست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در حال حاضر در سه حوزه مهم موقوفات، بقاء متبرکه و مسائل فرهنگی و قرآنی فعالیت دارد.

رئوف‎سیدنژاد افزود: در همین راستا طرح ایجاد اطلاعات موقوفات در سامانه را انجام داده‎ایم که در نوع خودش یک تحول بزرگ در این عرصه بوده است.

وی گفت: احیای موقوفات از دیگر مسئله‎ای است که مورد توجه قرار گرفته و برهمین اساس معاونت بهره‎وری را در این نهاد تاسیس و با همکاری بنیاد توسعه و عمران از کسانی که آمادگی سرمایه گذاری در موقوفات را دارند دعوت به همکاری می‎کنیم.

رئوف‎سیدنژاد بیان داشت: در حال حاضر 120 مکان موقوف در گرگان وجود دارد که به دلیل تخریب و یا مسائل دیگر قابل استفاده نیست و با سرمایه‎گذاری می‎توان از آن بهره فراوان برد زیرا این اداره کل به تنهایی قادر نیست که در این موقوفات سرمایه‎گذاری کند.

تلاش اوقاف گلستان در ساماندهی هیئت امنای موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تصریح کرد: در بحث بقاء متبرکه یکی از دغدغه‎هایی که وجود داشت مسئله انتخاب هیئت امنا بود که در این چند سال کمسیون‎هایی در شهرها ورود پیدا کردند و با بررسی‎های میدانی، پنج نفر را بعنوان هیئت امنا قرار می‎دهند.

رئوف‎سیدنژاد افزود: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خوشبختانه در بحث فرهنگی ورود خوبی پیدا کرده و با توجه به دستور مقام معظم رهبری که فرمودند بقا متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی شود بیشتر برنامه‎های فرهنگی را در بقاء متبرکه برگزار می‎کنیم که در این چندسال این موضوع رشد چشمگیری از لحاظ کمی و کیفی داشته است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس در بحث  تقویت حافظان قرآن سلسله مسابقات قرآنی را برگزار کرده‎ایم که نفرات برگزیده آن به مسابقات بین المللی قرآن راه پیدا خواهند کرد.

رئوف‎سیدنژاد اظهار داشت: این مسابقات در سال 1390 با بیش از یک هزار نفر در سال 1391 با بیش از 10 هزار نفر و در سال جاری با حضور بیش از 43 هزار نفر برگزار شد.

وی ابراز داشت: همچنین برای اینکه همه اقشار مردم از این فضای قرآنی استفاده کنند و ما استعدادهای قرآنی جامعه را کشف کنیم ماموریت خود را در مکان‎های مختلف مانند زورخانه‎ها و در جمع ورزشکاران در روستاهای دور و نزدیک و حتی در بین زندانیان اجرا کردیم.

وی در پایان اذعان داشت: مسئله وقف و ترویج آن یک سنت حسنه است که همه باید در این حوزه وارد عمل شویم تا بتوانیم به رسالت دینی که بر دوش ما گذاشته شده جامعه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/83004/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول