اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 92 صورت می‌گیرد

اجرای 170 برنامه فرهنگی در 100 کتابخانه‌ عمومی مازندران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از اجرای بیش از 170 برنامه فرهنگی برای قشرهای مختلف جامعه در سه ماه آینده در 100 کتابخانه عمومی استان خبر داد.

اجرای 170 برنامه فرهنگی در 100 کتابخانه‌ عمومی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، محمداسماعیل امامزاده بیان داشت: خدمات کتابخانه‌های عمومی دیگر در امانت کتاب محدود نیست.

وی اظهار داشت: فعالیت‌های متنوع فرهنگی برای رده‌های مختلف سنی و اقشار مختلف جامعه در کتابخانه‌های عمومی برای گسترش فرهنگ مطالعه و افزایش میزان بصیرت و آگاهی در نهاد کتابخانه‌های عمومی برنامه‌ریزی شده و در حال اجرا است.

وی از کتاب به عنوان مهم‌ترین عنصر فرهنگی جامعه نام برد و تصریح کرد: زمینه‌سازی برای تعمیق فرهنگ متعالی، رشد و بالندگی علمی و اجتماعی به میزان نفوذ کتاب‌های خوب در میان افراد جامعه بستگی دارد و نهاد کتابخانه‌های عمومی در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در پی تحقق این امر مهم در جامعه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران جامعه هدف این برنامه‌ها را اقشار مختلف مردم عنوان کرد و گفت: کودکان، نوجوانان، دانشجویان، نویسندگان، اهالی شعر و ادب، اساتید دانشگاه و پژوهشگران و محققان همگی می‌توانند از برنامه‌هایی که در کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود استفاده کنند.

وی به برگزاری جلسات نقد کتاب و نشست‌های ادبی و شعرخوانی در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: کانون‌های ادبی محفل مناسبی را برای نویسندگان و شاعران استانی فراهم آورده تا با استفاده از این ظرفیت آثار خود را به شکل بهتری به جامعه معرفی و عرضه کنند.

امامزاده با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ مطالعه باید از سنین کودکی با محوریت خانواده رقم بخورد، به راه‌اندازی بخش ویژه کودک در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای مناسب به همراه کتاب‌های مخصوص رده سنی کودکان و سایر امکانات دیگر در این بخش از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته برای کمک به خانواده‌‌ها در تربیت نسل کتاب‌خوان و فرهیخته بوده است.

دبیر نهضت مطالعه مفید مازندران از برگزاری بیش از 170 برنامه فرهنگی با عناوین نقد و بررسی کتاب، عصر شعر، مسابقات مکتوب و آنلاین کتاب‌خوانی و برنامه‌های ویژه کودکان مانند قصه‌گویی و مسابقات نقاشی تا پایان سال خبر داد.

وی گفت: این برنامه‌ها به مناسبت‌های مختلف در راستای تقویت بنیه علمی، معرفتی و افزایش میزان آگاهی مخاطبان در کتابخانه‌های عمومی انجام می‌شود.

انتهای پیام/2296/ک/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول