اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آب و فاضلاب هرمزگان:

وضعیت منابع آبی هرمزگان در حالت هشدار قرار دارد

مدیر عامل آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه میزان بارندگی‌ها در حوزه آبخیز دریاچه سد استقلال میناب و سایر حوزه‌ها در فصل گذشته بسیار ناچیز بوده است، وضعیت منابع آبی این استان را در وضعیت «هشدار» ارزیابی کرد.

وضعیت منابع آبی هرمزگان در حالت هشدار قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین خادمی عصر امروز در نشستی مرتبط با سالگرد تاسیس شرکت‌های آب و فاضلاب در کشور، با بیان اینکه هرمزگان از استان‌های کم آب و کم بارش کشور به حساب می‌آید اظهار داشت: طی حدود دو دهه اخیر تداوم خشکسالی‌های باعث افت شدید منابع آبی متعارف در استان شده به نحوی که سیاست‌گذاران تامین آب، راهی جز حرکت به سمت توسعه آب شیرین‌کن‌ها را متصور نیستند.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی صرفه‌جویی و تغییر الگوی مصرف آب تنهاترین راه برای جلوگیری از جیره‌بندی آب در شهرهای استان است که انتظار می‌رود مشترکان به این امر توجه داشته باشند.

مدیر عامل آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه اکنون در این استان 3.5 متر مکعب در ثانیه آب مورد نیاز است، یادآور شد: این در حالی است که میزان تامین آب در استان 3 هزار و 100 لیتر در ثانیه است که 400 لیتر در ثانیه کمبود داریم.

خادمی با بیان اینکه طی سال جاری شرکت آبفای هرمزگان 39 طرح در قالب 71 پروژه با اعتباری بالغ بر 1800 میلیارد ریال را اجرایی کرده است، یادآور شد: تعداد 33 طرح این موارد در قالب 62 پروژه با اعتباری معادل 880 میلیارد ریال در بخش آب و تعداد 6 طرح نیز در قالب 9 پروژه با اعتبار 920 میلیارد ریال در بخش فاضلاب تقسیم شده است.

این مسئول اظهار امیدواری کرد تعداد 15 مورد از 39 پروژه مذکور با اعتبار 500 میلیارد ریال تا پایان سال 92 به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/88001/ش20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول