اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

داشتن آب شرب دغدغه 14ساله مردم در مرکز میاندرود

اهالی برخی مناطق شهری در مرکز میاندرود 14 سال است که به دنبال بهره‎مندی از آب شرب هستند.

داشتن آب شرب دغدغه  14ساله مردم در مرکز میاندرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، اهالی محله امام رضا(ع)شهر سورک مرکز این شهرستان  شامل کوچه‌های امام رضا دوم چهارم و ششم سال‌ها است که با مشکل عدم وجود آب شرب دست و پنجه نرم می‌کنند.

وجود جمعیت حدود 20 خانواری،‌ اماکن صنفی و یک رستوران شهری در این منطقه بی‌آب به خوبی مشکل چندین ساله این مردم را نمایان می‌کند.

یکی از اهالی این محله در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان میاندرود افزود: از 10سال پیش که در این منطقه منزل ساخته‌ام تاکنون بارها به ادارات مختلف رفته‎ام تا شاید از نعمت آب شرب بهره‎مند شویم اما تاکنون این رفت و آمدها نتیجه‌ای نداشته است.

سیدابوالقاسم عمادی‌صفوی در این مورد ادامه داد: مهم‎ترین مشکل ما برای بهره‎مندی از آب شرب عقب‎نشینی نکردن برخی از افرادی است که در مسیر لوله‎گذاری آب فاضلاب شهری قرار گرفته‎اند.

این شهروند میاندرودی ابراز داشت: از 10 سال گذشته بارها با این افراد صحبت شده است اما آنها می‎گفتند، دولت این مقدار از اراضی ما را بخرد تا عقب‎نشینی کنیم و گرنه این اتفاق نمی‌افتد.

وی گفت: مسئولان تا دو سال پیش می‎گفتند که لوله نداریم اما با مراجعات مکرری که من داشتم آب و فاضلاب شهری سورک لوله‎ها و تجهیزات مورد نیاز برای لوله‎گذاری را تهیه کرد اما بعد گفتند که به دلیل ممانعت برخی از اهالی نمی‎توانیم لوله‌گذاری کنیم.

عمادی افزود: با صحبت‎هایی که انجام شد تا چند روز گذشته دو نفر از اهالی حاضر به همکاری شدند اما همچنان یکی از این شهروندان اجازه عبور نمی‎دهد و همچنان بر موضع خود اصرار دارد.

این شهروند میاندرودی ادامه داد: این ظلم بزرگی است که 30 واحد مسکونی و تجاری از آب شرب بی‌بهره باشند و  مسئولان در این زمینه تعلل بی‌جا دارند.

عمادی با اشاره به وجود سه مرغداری بزرگ در نزدیکی این منطقه شهری و استفاده برخی از اهالی از آب چاه احتمال شیوع هرگونه بیماری را ممکن دانست و هشدار داد: مسئولیت هرگونه خطرات احتمالی برعهده مسئولانی است که در این مورد مماشات می‎کنند.

وی به مراجعه معاون فرماندار میاندرود رئیس شورای شهر و آب و فاضلاب همچنین دیگر مسئولان در روزهای گذشته به منطقه اشاره کرد و ادامه داد: مسئولان با بازدید از این منطقه جلسه‌ای را برگزار کردند و مقرر شد آب و فاضلاب شهری با نصب یک زانو نسبت به لوله‌گذاری از مسیر کوتاه انحرافی اقدام کند اما با گذشت این مدت در یک‌ماه گذشته خبری نشده است.

عمادی گفت: بعد از اینکه معاونت فرمانداری دستور داد تحت هر شرایطی آب مردم تامین شود مسئولان آب و فاضلاب شهری می‎گویند:«راه و ترابری اجازه استفاده از زانو در این نقطه از اتوبان را نمی‎دهد» و ما همچنان بی‌آب مانده‎ایم.

این شهروند در پایان گفت: من یک فرد عادی هستم و قدرت اجرایی ندارم اما تا جایی که توان دارم این مساله را پیگیری می‎کنم اما مسئولان پیگیر کار ما نیستند.

یکی دیگر از اهالی این منطقه با اشاره به مشکلات خود به دلیل نداشتن آب شرب ابراز داشت: 14 سال است که در این منطقه آب نداریم و مسئولان امروز و فردا می‎کنند.

ذکریا اسدی ابراز داشت: چهار ماه پیش با شهردار فرماندار رئیس آّب و فاضلاب جلسه‎ای داشتیم اما تا امروز خبری از لوله‌کشی نشده است.

وی ابراز داشت: هر سال عوارض نوسازی پول زباله و غیره را از ما می‎گیرند اما نه تنها آب شرب نداریم بلکه در این سال‌ها حتی یکبار نیز زباله‎های ما را نبرده‎اند و می‎گویند: ماشین آنجا دور نمی‌زند.

حسن مفیدی یکی دیگر از مردم این منطقه با اشاره به وظایف متقابل مردم و مسئولان ابراز داشت: من یک رستوران در شهر سورک مرکز شهرستان دارم اما سال‌ها است که از آب چاه همسایه بغلی برای رستوران استفاده می‎کنم و امسال برایم 6.5 میلیون تومان عوارض شهرداری وضع شده است در حالی که بعد این همه سال آب شرب ندارم.

وی با بیان اینکه عمل به تعهدات شهروندی از وظایف هر شهروندی است، ادامه داد: من نیز این مبلغ را پرداخت می‎کنم چون وظیفه دارم اما آیا مسئولان وظیفه‎ای ندارند.

مفیدی ادامه داد: 10 سال است که این مشکل را داریم اما سئوال اساسی اینجا است که چگونه مسئولان برای برخی روستاهای اطراف آب شرب می‎فرستند اما برخی از محلات شهر با مشکل مواجه هستند.

انتهای پیام/86021/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول