اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس مطرح کرد

کمبود متخصص گوش، حلق و بینی در بیمارستان‌های طبس

سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس کمبود پزشک در روستاهای این شهرستان را از مهم‌ترین مشکلات فرا روی روستائیان عنوان کرد و گفت: در سطح بیمارستان‌های طبس نیز کمبود متخصص گوش، حلق و بینی وجود دارد.

کمبود متخصص گوش، حلق و بینی در بیمارستان‌های طبس

جواد سهیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس به نوعی بزرگ‌ترین واحد بهداشتی درمانی کشور از لحاظ گستره زیر پوشش است.

وی با بیان اینکه هشت مرکز فعال بهداشتی درمانی در شبکه بهداشت طبس وجود دارد، ادامه داد: 32 خانه بهداشت در سطح شهرستان طبس مشغول به ارائه خدمت به بیماران است.

نبود پانسیون برای پزشک و ماما در روستاهای طبس

سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس کمبود پزشک در روستاها را از مهم‌ترین مشکلات فرا روی  روستائیان عنوان کرد و افزود: در سطح بیمارستان‌ها نیز کمبود متخصص گوش، حلق و بینی وجود دارد.

سهیلی تصریح کرد: برای حل این مشکل نیروهایی از طرف وزارت بهداشت معرفی شده‌اند اما بیشتر آن‌ها به دلیل مشکلات شخصی و غیربومی بودن هنوز مشغول به کار نشده‌اند.

وی نبود پانسیون برای پزشک و ماما را از دیگر مشکلات مراکز بهداشتی و درمانی روستاهای طبس برشمرد و اذعان داشت: در بعضی از روستاها مانند دیهوک، تپه‌داغ و زنوغان پانسیونی برای اقامت پزشک وجود ندارد و برای ساخت این پانسیون‌ها منتظر ابلاغ اعتبار جدید هستیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس اضافه کرد: همچنین بیشتر مراکز بهداشتی و درمانی در روستاها از محوطه‌سازی و حصارکشی مناسبی برخوردار نیستند.

بلاتکلیفی اعتبار ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای دیهوک

سهیلی  همچنین با اشاره به پروژه‌های در دست احداث شبکه بهداشت و درمان طبس، متذکر شد: در حال حاضر پایگاه اورژانس جاده‌ای دیهوک در حال احداث می‌باشد که تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان این‌که تاکنون برای ساخت این پایگاه اعتباری بالغ بر 90 میلیون تومان هزینه شده است، یادآور شد: برای اتمام این پروژه 50 تا 60 میلیون تومان دیگر اعتبار لازم است که در صورت اختصاص اعتبار این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس  اضافه کرد: اعتبار این پروژه از محل منابع داخلی یزد در نظر گرفته شده بود که بعد از الحاق طبس به خراسان جنوبی بلاتکلیف مانده است.

سهیلی با اشاره به فعالیت‌های شبکه بهداشت و درمان طبس، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون جشنواره‌ غذاهای محلی به مناسبت‌های مختلف در این شهرستان برگزار شده است.

انتهای پیام/69022/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول