اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

توسعه کتابخوانی در گرو مردمی کردن آن است

فرماندار قروه گفت: توسعه فرهنگ کتابخوانی در گرو سوق دادن رویکرد آن به سمت مردم‌محوری است و دولتی‌ها تنها باید ناظر باشند.

توسعه کتابخوانی در گرو مردمی کردن آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده شنبه‌شب در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی قروه اظهار داشت: دولتی کردن این نهاد موجب ایجاد شکاف بین مردم و کتابخوانی می‌شود لذا باید فعالیت‌های این بخش رویکردی مردمی داشته باشند و ادارات دولتی نظارت بر آن را عهده‌دار شوند.

وی با اشاره به اینکه همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه تعامل و همکاری داشته باشند، خاطرنشان کرد: همه ادارات باید خود را یار و همراه انجمن کتابخانه‌های عمومی بدانند و تنها به انجام وظیفه ذاتی خود اکتفا نکنند.

این مسئول تنها راه کمک به توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را ورود عملی به این بخش دانست و ابراز داشت: اصلی‌ترین رویکردی که در این راستا دنبال می‌شود، حمایت از مولفین بومی است تا آثار خود را نشر و توزیع کنند.

فرماندار قروه با اشاره به نهضت مطالعه، آن را برخودار از پشتوانه اجرایی قوی دانست و افزود: تحقق این نهضت نیازمند یک خیزش بزرگ است.

وی بومی‌ کردن این نهضت و نگرش منطقه‌ای به سند 1404 را الزامی دانست و گفت: این نگرش می‌تواند موجب تبیین راهکارها و شیوه‌هایی اجرایی شدن تحقق نهضت مطالعه را تسهیل کند و الزامات تحقق آن را پررنگ‌تر نماید.

شیخی‌زاده یکی از معضلات اصلی این شهرستان را نیمه‌کاره ماندن کتابخانه عمومی شماره سه این شهر اعلام کرد و ادامه داد: با وجود گذشت چند سال از احداث این بنا هنوز تکمیل نشده و علاوه بر استهلاک ساختمان، موجب اعتراض مردم نیز شده است.

این مسئول توسعه کتابخوانی دیجیتالی را عاملی برای توسعه فرهنگ مطالعه برشمرد و افزود: دسترسی همیشگی و بهینه به منابع مطالعاتی در این فناوری می‌تواند تجلی پیدا کند.

به گفته فرماندار قروه، با نهادینه کردن عادت به مطالعه در همه تفکرات و اندیشه‌ها شوق به کتاب و کتابخوانی و استمرار آن در جامعه محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید با برداشتن گام‌های موثری مردم را به طرف کتاب و کتابخوانی ترغیب نمود متذکر شد: اگر بتوان مردم را با هر ترتیبی که هست به کتاب و کتابخوانی تشویق و ترغیب و استعدادهایی را که در جامعه وجود دارد، شناسایی کرد، می‌توان به توسعه و پیشرفت کشور و جامعه امیدوار بود.

شیخی‌زاده در پایان اذعان داشت: در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است.

انتهای پیام/79009/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول