اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به قلم مهدی قزلی

کتاب «پنجره‌های تشنه» رونمایی می‌شود

مهدی قزلی، روایتگر سفرهای مقام معظم رهبری این بار سفر ضریح سیدالشهدا از قم به کربلا را در قالب کتاب «پنجره‌های تشنه» روایت می‌کند.

کتاب «پنجره‌های تشنه» رونمایی می‌شود

عضو کارگروه فرهنگی هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین (ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: کتاب «پنجره‌های تشنه» نوشته مهدی قزلی، شامل روایت سفر ضریح جدید امام حسین (ع) از قم به کربلا است.

وی با بیان اینکه این سفرنامه طی مراسمی هشتم دی‌ ماه در تالار سوره حوزه هنری رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت، حجت‌الاسلام تکیه‌ای عضو هیئت امنای ساخت ضریح مطهر و معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران و مهدی قزلی نویسنده این کتاب برگزار خواهد شد.

حمید آزادگان اظهار داشت: قزلی، نویسنده و روزنامه‌نگار به درخواست هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین (ع) از ابتدا همراه کاروان انتقال ضریح بوده و مواجهه مردم شهرهای مختلف کشورمان با ضریح امام حسین (ع) را نظاره کرده و گزارشی از آن را در کتابی با عنوان «پنجره‌های تشنه» روی کاغذ آورده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: این نویسنده که به تازگی مدیر آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شده، سابقه همراهی رهبر معظم انقلاب در سفر به کردستان، چالوس، بندرعباس، دزفول، قم، خراسان شمالی و نوشتن گزارش این سفرها را نیز داشته است.

عضو کارگروه فرهنگی هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین (ع) یادآور شد: قزلی همچنین در پروژه جای پای جلال که بازآفرینی سفرهای داخلی جلال آل احمد بوده است به هشت نقطه کشور سفر کرده و سفرنامه‌هایش را نگاشته است که در قالب کتابی با همین نام در حال انتشار است.

وی همچنین در مورد نامگذاری کتاب «پنجره‌های تشنه» گفت: نام این کتاب به پیشنهاد مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری انتخاب شده است.

آزادگان با بیان اینکه قرار است پرچمی که بر روی مضجع شریف امام حسین (ع) قرار داشته در این مراسم به اهتزاز درآید، اظهار داشت: مراسم رونمایی از کتاب «پنجره‌های تشنه» ساعت 10:30 روز یکشنبه هشتم دی‌ ماه در تالار مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ برگزار می‌شود.

وی یادآور می‌شود؛ ضریح مطهر امام حسین (ع) که ساخت آن حدود 6 سال به طول انجامید از یازدهم محرم سال گذشته در قالب کاروان سفینةالنجاه از قم به سوی کربلای معلی انتقال داده شد که در طول مسیر از شهرهای مختلف کشور عبور کرد.

مردم شهرها و روستاهای مسیر این کاروان استقبال گسترده‌ای از ضریح داشتند، به گونه‌ای که در برخی از نقاط جمعیت به حدی زیاد بود که ماشین حمل ضریح ساعت‌ها نمی‌توانست از جای خود حرکت کند.

ضریح مطهر از قم تا کربلای معلی حدود 18 روز در راه بود و در این مدت مردم با شور و احساسات حسینی خود استقبال و بدرقه بی‌نظیری را در طول تاریخ ثبت کردند و بلندترین استقبال و بدرقه تاریخ را در این مسیر یک‌هزار کیلومتری رقم زدند.

مردم با احساسات خالصانه‌ خود صحنه‌هایی زیبا و غیرقابل تکرار را در طول این مسیر خلق کردند که مهدی قزلی کوشیده است تا این اتفاقات را در قالب گزارشی روایی در کتاب «پنجره‌های تشنه» در ذهن مخاطبان به تصویر بکشد.

انتهای پیام/78010/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول