اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه خواهران استان اصفهان:

حماسه نهم دی حاصل بصیرت و دیانت مردم بود/ اعتقاد راسخ مردم به رهبر انقلاب

رئیس حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به اینکه حماسه نهم دی حاصل بصیرت و دیانت مردم بود، گفت: مردم به رهبر انقلاب اعتقاد راسخ دارند.

حماسه نهم دی حاصل بصیرت و دیانت مردم بود/ اعتقاد راسخ مردم به رهبر انقلاب

حجت‌الاسلام سید مهدی ابطحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، حماسه نهم دی را حاصل بصیرت و دیانت مردم خواند و اظهار داشت: مردمی که برای پیروزی انقلاب اسلامی تعداد زیادی شهید و جانباز داده‌اند در مقابل افراد جاهل، دنیاپرست و خودبین تسلیم نخواهند شد.

وی ادامه داد: سران فتنه نه تنها با نظام مخالف هستند؛ بلکه با اصول اساسی اسلام مخالف هستند و به همین دلیل بود که در روز عاشورای سال 88 زمانی که تمام مردم در عزای امام حسین(ع) مشغول سوگواری و عزاداری بودند به خیابان‌ها ریختند و به جشن و پایکوبی و شادمانی و بی‌احترامی نسبت به ساحت مقدس سیدالشهدا پرداختند و مردم فهمیده کشور که پای منبر‌های اباعبدالله بزرگ شدند به خوبی می‌دانند با این دشمنان چگونه برخورد کنند.

عضو شورای عالی و سیاست‌گذاری جشنواره علامه حلی خاطرنشان کرد: مردم در نهم دی با کمال شجاعت، بصیرت و آگاهی در برابر فتنه گران ایستادند و قیام کردند.

وی با اشاره به اعلام انزجار و بیزاری مردم در 9 دی نسبت به فتنه‌گران، ابراز کرد: نه تنها در نهم دی و پیرامون بی‌احترامی به امام حسین و مقام ولایت و اغتشاش در کشور؛ بلکه اکنون نیز اگر کسی بخواهد تعرضی به نظام اسلامی و کشور کند باز هم مردم در صحنه هستند، همانطور که در برابر تحریم‌هایی که هر کشوری را از پای در می‌آورد با بزرگواری، قناعت و عزت برخورد کردند و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند.

* مردم به رهبر انقلاب اعتقاد دارند و بر مبنای رهنمودهای ایشان قدم بر می‌دارند

ابطحی با تأکید بر ایمان و اعتقاد مردم به ولایت‌فقیه، تصریح کرد: ملت ایران دین خود و اعتقادات خود را از علمای اسلام آموخته‌اند، مردم تکلیف شرعی خود را بلد هستند، اما طبق حدیث امام زمان (عج) مردم می‌دانند در فتنه‌ها و مشکلات باید به علمای دین رجوع کنند و به همین دلیل به علما اطمینان دارند و منتظر هستند تا ببینند که در حوادث و اتفاقات علما چه می‌کنند و چه تدابیری اتخاذ می‌کنند تا از آنها پیروی کرده و با فتنه‌ها و مشکلات مبارزه کنند.

وی، اشراف و علم رهبری بر مسائل داخلی و جهانی در تمامی جهات و تجربه مردم در زمان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب مبنی بر تکیه بر رهبری اسلامی را علت اصلی اعتماد و اعتقاد مردم به رهبری در جریان فتنه خواند و متذکر شد: با هدایت‌های رهبری است که مردم حرکت می‌کنند و همه جا مردم در راستای دیدگاه و صلاحدید رهبر انقلاب با فداکاری حرکت می‌کنند، بنابراین نقش رهبری نقش اول در حرکت و بصیرت مردم است.

رئیس حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: مردم به دین خود و اعتقادات خود علاقه دارند و اعتنایی به اشخاص ندارند؛ بلکه به راه و روش و سیره افراد توجه می‌کنند و بدون اینکه شخص را در نظر بگیرند اعمال اشخاص را مورد سنجش قرار می‌دهند و با این کار در واقع به تکلیف دینی خود عمل می‌کنند.

انتهای پیام/63001/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول