اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی قم خبر داد

بارش پراکنده برف در قم

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم از بارش برف در هفته جاری خبر داد و گفت: بارش اندک و پراکنده برف موجب سفیدی شهر نمی‌شود.

بارش پراکنده برف در قم

محمدرضا قاضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس قم با اشاره به عدم وزش باد در هفته جاری گفت: برای روز سه‌شنبه بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز وجود لکه‌های ابر در آسمان گذراست، اظهار کرد: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه شاهد آسمانی صاف و آفتابی خواهیم بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم، از افزایش ابر در ساعات بعد از ظهر روز دوشنبه خبر داد و گفت: تا روز چهارشنبه کماکان آسمانی ابری پیش‌بینی می‌شود.

قاضی با اعلام اینکه حداکثر دمای هوا برای امروز 11 درجه سانتی‌گراد است، عنوان کرد: کمترین دمای هوا برای امروز منهای چهار درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

وی بیشترین و کمترین دمای هوا برای روز یکشنبه را منهای پنج و 10 درجه سانتی‌گراد اعلام کرد.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم، با اعلام کاهش سه درجه‌ای دمای هوا طی هفته جاری گفت: میانگین حداقل دمای هوا منهای 6 درجه سانتی‌گراد و میانگین حداکثر دمای هوا 8درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

قاضی با اشاره به عدم وزش باد و بارش باران تا روز دوشنبه از وجود پدیده وارونگی هوا در استان قم خبر داد.

وی سردترین نقطه استان در هفته گذشته را مربوط به راهجرد با منهای 10 درجه سانتی‌گراد دانست و با بیان اینکه در هفته گذشته در هیچ کدام از ایستگاه‌های هواشناسی استان بارش باران نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: میانگین کمترین دمای هوا که در ایستگاه قم ثبت شده، منهای چهار درجه سانتی‌گراد بوده است.

قاضی میانگین بیشترین دمای هوای هفته گذشته که در این ایستگاه ثبت شده را 12 درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و ادامه داد: کمینه و بیشینه میانگین رطوبت نسبی ثبت شده هفته گذشته در ایستگاه هواشناسی قم به ترتیب 33 و 90 درصد بوده است.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌‌کل استان قم، حداقل دمای مطلق این ایستگاه را منهای پنج درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای مطلق را 11 درجه سانتی‌گراد دانست و با اشاره به ایستگاه هواشناسی کهک عنوان داشت: در هفته گذشته میانگین حداکثر و حداقل دمای هوا در این ایستگاه به ترتیب منهای چهار و 12 درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

وی در ادامه گفت: کمینه میانگین رطوبت نسبی در این ایستگاه 37 درصد و میانگین بیشینه رطوبت نسبی 70 درصد بوده است.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌‌کل استان قم با بیان اینکه حداقل میانگین دمای هوای هفته گذشته در ایستگاه هواشناسی کوشک نصرت منهای یک درجه سانتی‌گراد ثبت شده، گفت: میانگین حداکثر دمای هوا در این ایستگاه 10 درجه سانتی‌گراد بوده است.

قاضی کمینه و بیشینه میانگین رطوبت نسبی هفته گذشته در این ایستگاه را به ترتیب 33 و 69 درصد اعلام کرد و با بیان اینکه حداقل میانگین دمای هوای هفته گذشته که در ایستگاه هواشناسی قنوات به ثبت رسیده منهای پنج درجه سانتی گراد بوده، گفت: حداکثر میانگین دمای هوا در این ایستگاه 12 درجه سانتی‌گراد است.

قاضی در مورد ایستگاه هواشناسی سلفچگان گفت: حداقل و حداکثر میانگین دمای هوا در این ایستگاه منهای 2 و 9 درجه سانتی‌گراد بوده ضمن اینکه میانگین کمینه رطوبت نسبی ثبت شده در این ایستگاه نیز 31 و بیشینه آن 71 درصد بوده است.

انتهای پیام/2258/غ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول