اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرج:

توسعه فضاهای سبز کرج مهم‌ترین اولویت شهرداری است

شهردار کرج گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای کلانشهر کرج توسعه فضاهای سبز بوده که این مهم در اولویت کار‌های شهرداری قرار گرفته است.

توسعه فضاهای سبز کرج مهم‌ترین اولویت شهرداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی ترکاشوند ظهر امروز در جریان بازدید از سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج اظهار کرد: کلانشهر کرج نیازمند توسعه فضاهای سبز در مناطق مختلف بوده لذا لازم است تا تدابیر و برنامه‌ریزی‌های اساسی برای این منظور اندیشیده شود.

وی ادامه داد: البته تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است اما به دلیل افزایش جمعیت نباید به این میزان اکتفا کرد.

این مسئول در ادامه سخنان خود یکی از برنامه‌های این سازمان را توسعه پارک‌ها در مناطق مختلف عنوان کرد و افزود: در نظر داریم با ارتقای پارک‌ها و ایجاد پارک‌های موضوعی در کرج گام مهمی را برای توسعه فضاهای سبز برداریم.

ترکاشوند تأکید کرد: تدوین برنامه‌ها و ارزیابی مناطق مختلف برای ایجاد فضاهای سبز یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که شهرداران باید برای تحقق اهداف مدنظر داشته باشند.

وی یکی از مهم‌ترین مباحث ایجاد فضاهای سبز را تأمین آب برای آبیاری آن فضاها عنوان کرد و ادامه داد: بدون تأمین آب نمی‌توانیم فضاهای سبز را نگهداری و حفظ کنیم.

شهردار کرج در بخش دیگری از سخنان خود آبادانی شهر را در گرو توسعه فضاهای سبز دانست و افزود: سبزینگی شهر و توسعه این‌گونه فضاها باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که سازمان پارک‌ها در راستای تأمین آب فضاهای سبز انجام داده احیای قنوات و استفاده از آب سفره‌های زیرزمینی در اکثر نقاط کرج است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج نیز طی سخنانی به احداث پارک‌های موضوعی در کرج اشاره کرد و گفت: طی سال‌های اخیر با هدف افزایش کیفیت فضای سبز، بهبود کیفی پارک‌ها در دستور کار این سازمان قرار گرفت تا استانداردهای کشوری در پارک‌های این کلانشهر لحاظ شود.

عباس زارع همچنین از بهسازی و بازسازی 15 پارک تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در نظر داریم با ساخت پارک‌های موضوعی مانند باغ پرندگان، پارک دفاع مقدس، کتاب و ... گام مهمی را برای ساخت این‌گونه پارک‌ها در کرج برداریم.

این مسئول تأکید کرد: افزایش پارک‌های مختص بانوان نیز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است که در این راستا در نظر داریم تعداد پارک‌های بانوان را در کرج افزایش دهیم.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کرج به چهار پارک بانوان نیاز دارد که یکی از آن‌ها با عنوان باغ جهان هم‌اکنون آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

زارع گفت: همچنین باغ ریحان نیز به عنوان دومین پارک بانوان کرج در پارک شهید چمران در حال احداث است و تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آن به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول