اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراوان:

کارگروه آرامستان در سراوان تشکیل شود

فرماندار سراوان خواستار تشکیل کارگروه آرامستان در شهرستان با محوریت شورای اسلامی شهر و شهرداری شد.

کارگروه آرامستان در سراوان تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، محمد شریف خالقی ظهر امروز در جلسه شورای مشورتی به مناسبت هفته ثبت احوال در فرمانداری سراوان، از کارکنان سازمان ثبت احوال به عنوان پاسداران مرزهای هویتی یاد کرد.

فرماندار سراوان افزود: در زمینه اهمیت و جایگاه ثبت احوال و تأثیر آمار دقیق وقایع در تصمیمات متخذه و از تلاش اداره ثبت احوال شهرستان و اعضای شورای هماهنگی در راستای نیل به اهداف آن سازمان در راستای توسعه وعمران تقدیر کردند.

این مسئول بیان داشت: کشور جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در بحث موالید قانونمند است و کشورهای همسایه از نابسامانی بالایی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت ثبت به موقع وقایع حیاتی مثل ازدواج، طلاق، ولادت و فوت لازم است شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی بیش از گذشته فعال و بر وقایع حیاتی شهرستان نظارت بیشتر و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در این رابطه بیشتر باشد.

خالقی گفت: شهرداری‎ها و دهیاری‎ها و شورای اسلامی در این رابطه نقش مهمی دارند و دستگاه‎های نظارتی و عضو شورا نیز دقت عمل بیشتری بر جریان ثبت وقایع حیاتی داشته باشند.

فرماندار سراوان مسئله فاصله گذاری برای زایمان‎های مادران را برای کودک و مادر بسیار مهم دانست و افزود: باید زایمان‎ها با فاصله باشد تا انسانی که متولد می‎شود انسانی باشد که ارزش استفاده و سربار جامعه نباشد و برای این کار ارتقای معیشت یک ضرورت ملی است که مورد تاکید مسئولان کشوری است.

این مسئول از توزیع 350 میلیون ریال سبد کالا به کودکان سوء تغذیه این شهرستان با برنامه‎ریزی خوب نهاد کمیته امداد امام خمینی خبر داد.

فرماندار سراوان اضافه کرد: مهم‎ترین عاملی که انسان را در بحث مرگ و میر آزار می‎دهد حوادث انسان ساز از قبیل حوادث جاده‎ای و تصادفات است که نظام اجتماعی و خانواده‎ها را متلاشی و با مشکل مواجه می‎کند.

خالقی خواستار تشکیل کارگروه آرامستان در شهرستان با محوریت شورای اسلامی شهر و شهرداری شدند و وجود غسالخانه را از ضروریات این شهرستان عنوان کردند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان سراوان نیز ابراز داشت: در 9 ماهه سال جاری تعداد شش هزار و 222 واقع ولادت در این شهرستان به ثبت رسیده که در مجموع نسبت به زمان مشابه سال قبل 2/1% افزایش در ثبت مهلت قانونی داشته است.

جلال هاشمزهی ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری تعداد 630 نفر در این شهرستان فوت کرده‌اند که نسبت به زمان مشابه سال قبل 4/1 % کاهش داشته است.

وی آمار ازدواج در 9 ماهه سال‌جاری را یک هزار و 332 مورد و همچنین آمار طلاق را 61 مورد اعلام کرد.

هاشمزهی در پایان متذکر شد: بیشترین نام‎های انتخابی در گروه پسران به ترتیب محمد، امیرمحمد و امیرحسین بوده و در گروه دختران به ترتیب نام‎های فاطمه و مریم  بیشترین نام‎های انتخابی را به خود اختصاص داده که نشان‎گر بالا بودن اعتقادات مذهبی و علاقه‎مندی مردم مومن و مذهبی شهرستان سراوان به پیامبر بزرگ اسلام و ائمه اطهار است.

انتهای پیام/75004/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول