اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی استان در تویسرکان

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان از برگزاری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان تا پایان سال جاری در تویسرکان خبر داد.

برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی استان در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مهدی زین‌العابدینی مفتح پیش از ظهر امروز در جمع هنرمندان تویسرکان در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و هنری با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت میررضی، اظهار کرد: مجموعه مقالات همایش بزرگداشت میررضی در آینده نزدیک چاپ و در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی همایش تئاتر عاشورائیان، جشنواره بیست و یکمین تئاتر استان، دو همایش شعر به گویش محلی، جشنواره خوشنویسی ساقی و باقی، جشنواره فیلم و تئاتر کودک را بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری تویسرکان برشمرد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان با اشاره به برگزاری جشنواره نماز و نیایش با همکار ستاد اقامه نماز تویسرکان، از برگزاری این جشنواره در سال جاری خبر داد.

وی به برگزاری دهمین جشنواره هنرهای تجسمی در شهرستان در سال‌های قبل اشاره کرد و افزود: دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی پایان سال جاری در تویسرکان برگزار می‌شود.

‌زین‌العابدینی با اشاره به عضویت 123 نفر از هنرمندان تویسرکان در صندوق حمایت از هنرمندان، خاطرنشان کرد: تعداد هنرمندان تویسرکان زیاد است، اما شرایط عضویت در صندوق حمایت از هنرمندان اختصاصی است.

وی تعداد هنرمندان زیر پوشش تأمین اجتماعی را 55 نفر اعلام کرد و گفت: 10 هنرمند تویسرکانی نیز در آینده نزدیک بیمه می‌شوند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان ابراز داشت: 23 نفر از هنرمندان شهرستان نیز از بیمه تکمیلی بهره‌مند هستند.

وی از پرداخت وام قرض‌الحسنه به 38 نفر از هنرمندان از سقف یک میلیون تا 3 میلیون تومان خبر داد.

‌زین‌العابدینی سهمیه اشتغال فرهنگ ارشاد اسلامی تویسرکان را 20 نفر عنوان کرد و یادآور شد: تا کنون 12 شغل در سامانه ثبت شده است.

وی به فعالیت هفته‌نامه ندای توی از سال 83 در تویسرکان اشاره کرد و گفت: سه مجوز نشریه در تویسرکان صادر شد که هنوز فعال نشده‌اند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان با بیان اینکه سه چاپخانه، هشت مرکز ویدئوکلوپ و 6 کانون تبلیغات در تویسرکان فعالیت دارند، اظهار کرد: تویسرکان تنها شهرستان برخوردار از سینمایی خصوصی است که نیاز به حمایت دارد.

وی از فعالیت پنج مؤسسه قرآنی، 38 کانون فرهنگی و قرآنی، یک مرکز خانه دیجیتال در کانون فرهنگی و هنری مسجد سرابی، مجتمع دیجیتال در شهرستان تویسرکان خبر داد.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول