اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه اربعین هنرمند فقید کاشمری

نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی «جابر دهقان» در کاشمر گشایش یافت

در آستانه اربعین «جابر دهقان» هنرمند فقید کاشمری، نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی آن مرحوم در کاشمر گشایش یافت.

نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی «جابر دهقان» در کاشمر گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، این نمایشگاه که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری کانون‌های آگهی و تبلیغات تاک، سارنج، چاپ سعادت و آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی نیل پر در محل نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر برپا شده، 60 اثر نقاشی، کاریکاتور و طراحی از هنرمند خوش‌ذوق و با استعداد کاشمری مرحوم جابر دهقان دهمیانی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر در حاشیه برپایی این نمایشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمند گفت: اگر چه امروز جابر دهقان در میان ما نیست اما آثار ارزشمند به یادگار مانده‌اش، یادآور خاطرات او خواهد بود.

جواد روشندل با اشاره به اینکه جابر دهقان در سن 30 سالگی و پس از تحمل رنج و سختی بیماری سرطان در دوازدهم محرم ندای حق را لبیک گفت یادآور شد: این هنرمند با اخلاق، جامعه هنری شهرستان را سوگوار ماتم خویش کرد و رسالت هنر را بر دوش هنرمندان متعهد گذاشت.

وی با بیان اینکه جابر دهقان در مدت کوتاه عمر خود افتخارات ارزشمندی کسب کرده بود اظهار داشت: مرحوم دهقان در مسابقات بین‌المللی طراحی و نقاشی روز جهانی بهداشت در سال 1999 میلادی که با پیام سلامت سالمندان برگزار شده بود موفق به کسب عنوان اولی در گروه سنی نوجوانان شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر ادامه داد: دریافت تقدیرنامه از ریاست‌جمهوری برای شرکت در طرح ملی "بنمار"، کسب عنوان دومی در مسابقات استانی مراکز امور جوانان جمعیت هلال احمر در سال 79، درج کاریکاتور در مطبوعات کشوری، استانی و محلی، برگزارکننده نخستین نمایشگاه تخصصی کاریکاتور در کاشمر، کسب مقام اول در مسابقات نقاشی در دوره راهنمایی، عضویت در انجمن هنرهای تجسمی، کسب رتبه اول رنگ روغن در مسابقات استانی و نیز کسب رتبه اول رشته نقاشی جشنواره هنرهای تجسمی تنها بخشی از افتخارات جابر دهقان در طول 30 بهار زندگی‌اش است.

انتهای پیام/2202/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول