اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

برپایی جشنواره سرود و هنرهای تجسمی در مازندران

جشنواره دانش‌آموزی سرود و هنرهای تجسمی با عنوان ایثار و شهادت در مازندران آغاز به کار کرد.

برپایی جشنواره سرود و هنرهای تجسمی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، جشنواره سرود و هنرهای تجسمی با عنوان ایثار و شهادت با شرکت دانش‌آموزان متوسطه استان مازندران در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله شهرستان میاندرود آغاز به کار کرد.

در این جشنواره دو روزه که به همت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران و با همکاری بسیج دانش‌آموزی برگزار شده بود 51 اثر در بخش سرود ارائه شدکه 17 اثر به بخش اجرا راه یافت.

در روز نخست که شرکت‌کنندگان دختر آثار خود را ارائه کردند 10 سرود به اجرا درآمد که شهرستان‌های گلوگاه و شهرستان نور هرکدام با یک گروه شرکت‌کننده شهرستان‌های بابلسر و آمل هرکدام با دو گروه شرکت‌کننده و بابل با سه گروه در این جشنواره حضور داشتند، همچنین هفت گروه سرود در بخش پسران فردا به ارائه آثار خود می‎پردازند.

در روز نخست سرودهای راه یافته به این جشنواره در توصیف شهدای جنگ تحمیلی به ویژه شهدای برجسته مازندران بود و در پایان برنامه‌های امروز تصنیفی توسط استاد حسین کاظمیان که به عنوان داور جشنواره حضور داشت به اجرا در آمد.

همچنین 612 اثر تجسمی از دانش‎آموزان و 137 اثر ادبی نیز از فرهنگیان شهرهای مختلف استان به این جشنواره ارسال شده بود که در نهایت 60 اثر در بخش هنرهای تجسمی برای نمایش انتخاب شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران در سخنانی در آغاز این همایش دانش‎آموزی با اشاره به ضرورت توجه به عشق و ایثار در کارهای فرهنگی و تربیتی اظهار داشت: در کارهای فرهنگی و تربیتی باید باور علاقه و ایثار وجود داشته باشد تا اثراتی عمیق بر جای گذارد.

حسین کمالی در این مورد ابراز داشت: آنچه باعث شد بسیجیان در طول هشت سال دفاع مقدس مردانه جنگیدند عشق و باور قلبی به دین، قرآن، کشور و مردم بود و به همین دلیل اثری جاودان از خود به یادگار گذاشتند.

وی پایه‌های اساسی اعتقادات شهدا را دین‌مداری دانست و افزود: نگاه قرآن و اسلام به هنر نگاهی خاص و زیبایی است و سفارش همیشگی مراجع دینی به استفاده مناسب از ابزار هنر برای بیان زیبایی‎های دین و زندگی سالم بوده است.

انتهای پیام/86021/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول