اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 300میلیون ریال انجام شد

تکمیل عملیات عمرانی موقوفه مسجد حجت‌الاسلام در گلپایگان

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان از اتمام عملیات عمرانی مسجد حجت‌الاسلام خبر داد.

تکمیل عملیات عمرانی موقوفه مسجد حجت‌الاسلام در گلپایگان

حجت‌الاسلام محسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: عملیات طرح‌های عمرانی مسجد حجت‌الاسلام پس از تلاش و پیگیری سه ماهه توسط اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان پایان یافت.

وی تصریح کرد: عملیات انجام شده در این موقوفه شامل سنگ‌فرش حیاط و ساخت حوض در مرکز صحن مسجد است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان ادامه داد: انجام سنگ‌فرش حیاط مذکور در مساحتی بالغ بر 700متر‌مربع، از نوع سنگ‌های کریستال با قطر هفت سانت و ابعاد 40×40 انجام گرفته است.

وی افزود: حوض و آب‌نمای مسجد مذکور در ابعاد 8×5 و مساحتی بالغ بر 40مترمربع و به صورت قطعه سنگی یک تکیه‌ای ساخته شده است.

ضیایی با بیان اینکه انجام این طرح‌های عمرانی بالغ بر سه ماه به طول انجامید گفت: هزینه ساخت و تکمیل طرح‌های عمرانی موقوفه حجت‌الاسلام بالغ بر یک میلیارد و 300میلیون ریال است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به قدمت موقوفه مذکور اشاره و بیان کرد: این موقوفه با قدمتی 160ساله، دارای 450 رقبه است و جزء آثار میراثی شهرستان محسوب می‌شود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان با اشاره به داشتن رقبات زیاد، عنوان کرد: تمام هزینه‌های ساخت و تکمیل موقوفه حجت‌الاسلام از محل درآمدهای موقوفه طبق نیت واقفان تأمین شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این مسجد مساحتی بالغ بر دو هزار مترمربع دارد، خاطرنشان کرد: این موقوفه دارای دو مسجد زمستانی و تابستانی و یک حسینیه است که خوشبختانه حسینیه مذکور به تازگی ترمیم شده است.

انتهای پیام/63001/س30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول