اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داماد استاد پرورش:

استاد پرورش، در طول زندگی خود خانه پدری‌اش را وقف زوج‌های جوان کرد

محمد مسعود نجفی قدسی با تاکید بر اینکه استاد پرورش هیچ‌چیز را با نماز اول وقت عوض نمی‌کرد گفت: استاد پرورش، در طول زندگی خود واحد مسکونی مستقل و یا ماشین شخصی نداشت و واحد مسکونی ارث پدری خود را نیز وقف زوج‌های جوان کرد.

استاد پرورش، در طول زندگی خود خانه پدری‌اش را وقف زوج‌های جوان کرد

محمد مسعود نجفی قدسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که شما به عنوان داماد استاد پرورش یکی از افراد نزدیک به ایشان در زمان حیاتشان بوده‌اید که به طور حتم از ویژگی‌های شخصیتی و فردی و خانوادگی این استاد برجسته مطلع هستید، مختصری در این خصوص بیان کنید، اظهار کرد: بارزترین اخلاق فردی پرورش اهمیت دادن به اقامه نماز اول وقت بود و در زمان حیاتشان به اندازه‌ای بر این موضوع تاکید داشت که حتی در زمان بزرگ‌ترین منصب‌ها تحت هیچ شرایطی نماز اول وقت را ترک نکرد.

وی با بیان اینکه ایشان همیشه یک ساعت پیش از نماز صبح را به نافله و عبادات اختصاص می‌داد، افزود: هر روز حدود نیم ساعت نیز درباره مباحث عرفانی و اعتقادی به تفکر می‌پرداخت و کشف و شهودات عرفانی نیز در این زمینه داشت.

داماد استاد پرورش ادامه داد: پیاده‌روی پس از نماز صبح، انس با قرآن و نهج‌البلاغه نیز از برنامه‌های هر روزه استاد بود.

وی یا تاکید بر اینکه مهم‌ترین تخصص پرورش در زمینه ادبیات حافظ‌شناسی بود، ادامه داد:  وی از نامی‌ترین افراد عصر خود در زمینه تفسیر حافظ و نهج‌البلاغه است و تا همین اواخر جلسات حافظ‌شناسی ادامه داشت، ضمن اینکه با وجود مشغله فراوان هیچ‌گاه از مطالعه در مباحث سیاسی روز دنیا عرفان، فرهنگ، و ادبیات غافل نبود.

نجفی قدسی با اشاره به اینکه استاد پرورش همواره در سلام کردن حتی به کوچک‌ترها پیش‌قدم بود، اضافه کرد: آقای پرورش نسبت به زن نگاهی الهی داشت و زن را مطابق حدیث نبوی (ص) ریحانه می‌دانست، لذا احترام زیادی برای مادر و همسر خود قائل بود.

وی بیان کرد: احترام ایشان به همسرشان به اندازه‌ای بود که در سخت‌ترین شرایط کسی عصبانیت و یا برخورد تندی را نسبت به همسرشان ندید.

داماد استاد پرورش یادآور کرد: استاد پرورش به مادر خویش نیز علاقه خاصی داشت و در زمان احتضار مادر برای درک حدیث بهشت زیر پای مادران است کف صورتش را بر پای مادر نهاد.

وی در مورد توجه استاد به مادیات گفت: وی در طول زندگی خود واحد مسکونی مستقل و یا ماشین شخصی نداشت و واحد مسکونی ارث پدری خود را نیز وقف زوج‌های جوان کرد.

وی تصریح کرد: پرورش اگرچه دل‌بستگی به مال دنیا نداشت، اما متعصب نیز نبود، بلکه بسیار خوش‌مشرب و اهل نشست و برخواست با دوستان و سفر با خانواده بود.

انتهای پیام/63002/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول