اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش ملی مراقبت‌های ‌تسکینی

102 مقاله در همایش ملی مراقبت‌های ‌تسکینی ارائه می‌شود

همایش ملی مراقبت‌های ‌تسکینی با ارائه 102 مقاله در کرمان آغاز به کار کرد.

102 مقاله در همایش ملی مراقبت‌های ‌تسکینی ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صبح امروز همایش ملی ‌«مراقبت‌های تسکینی و چالش‌های پیش‌رو» هفتم تا 9 دی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آغاز شد.

عصمت نوحی دبیر علمی این همایش در آیین افتتاحیه اظهار داشت: ‌مراقبت‌های تسکینی رویکردی است که منجر به بهبود کیفیت زندگی بیماران سرطانی و صعب‌العلاج و خانواده آنها می‌شود تا مراحل آخر زندگی خود را به راحتی طی کنند.

وی بیان داشت: از زمان اعلام فراخوان‌ در مجموع 150 مقابله به دبیرخانه همایش ارسال شد که 102 مقابله مورد پذیرش و طرح در همایش قرار گرفت.

نوحی عنوان کرد: در مدت زمان سه روزه برگزاری این همایش 32 مقاله به صورت سخنرانی و 70 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

وی افزود: این همایش به منظور تبادل و انتقال آخرین یافته‌ها و تجارب علمی و پژوهشی در زمینه ارتقای کیفیت زندگی بیماران صعب‌العلاج و توانمندسازی افراد حاضر در تیم مراقبت و سلامت برگزار می‌شود.

دبیر علمی‌ همایش «مراقبت‌های تسکینی و چالش‌های پیش رو» گفت: مفهوم مرگ و مردن، کنترل درد، مراقبت معنوی و روحی، رعایت حقوق بیمار، مراقبت‌های معنوی و روانی، درمان‌های نگه‌دارنده، جامعه و مراقبت‌های تسکینی و‌ خانواده و مراقبت‌های تسکینی از جمله محورهای این همایش به شمار می‌رود.

نوحی تصریح کرد: مراقبت تسکینی به دنبال درمان نیست، بلکه بهبود کیفیت وضع بیمار و خانواده را مورد نظر قرار می‌دهد.

وی ابراز داشت:‌‌از طریق پیشگیری، تسکین درد و رنج به وسیله تشخیص زود هنگام، ارزیابی بی‌عیب و نقص، درمان درد و دیگر مشکلات فیزیکی، روانی و روحی به افراد کمک می‌شود‌.

نوحی بیان داشت: سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد که بهبود دردهای بیماران سرطانی‌ برای مبتلایان و اطرافیان آنها امری ضروری است که آرامش و تسکین همه جانبه، شادی و حتی امید معقول موجب رضایت بیماران مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج می‌شود.

به گزارش فارس، همایش ملی «مراقبت‌های تسکینی و چالش‌های پیش‌رو» هفتم تا 9 دی ماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80017/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول