اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ارزش 64 میلیارد و 814 میلیون ریال صورت گرفت

تشکیل 116 پرونده قاچاق کالا در استان مرکزی

مدیر گمرکات استان مرکزی از تشکیل 116 پرونده قاچاق کالا به ارزش 64 میلیارد و 814 میلیون ریال در 8 ماه امسال در استان مرکزی خبر داد.

تشکیل 116 پرونده قاچاق کالا در استان مرکزی

مهدی میراشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این تعداد پرونده نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 47 درصد و از نظر ارزش 67 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: از این تعداد پرونده 66 پرونده منجر به صدور حکم ضبط قطعی و 38 پرونده منجر به صدور حکم برائت شده است.

مدیر گمرکات استان مرکزی انواع پوشاک، انواع مشروبات الکلی، لوازم خانگی، باطری، مواد غذایی، قطعات کامپیوتر و ... را مهم‌ترین کالاهای قاچاق عنوان کرد و ادامه داد: از مجموع پرونده برائت شده 20 پرونده برائت و 41 پرونده ضبط قطعی شده مربوط به سال‌های گذشته بوده است.

میراشرفی میزان درآمد وصولی گمرکات استان در این مدت را 123 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان در هشت ماه امسال بیش از 158 میلیارد ریال بوده است.

وی عنوان کرد: میزان واردات انجام شده استان در سال‌جاری 38 میلیون کیلو و میزان صادرات 621 میلیون کیلو بوده است.

مدیر گمرکات استان مرکزی ادامه داد: همچنین طی این مدت 742 بسته پستی به وزن 38 میلیون کیلوگرم و به ارزش حدود 2 هزار و 558 میلیارد ریال برابر 103 میلیون دلار از کشورهای خارجی وارد استان شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 36 درصد کاهش داشته است.

میراشرفی افزود: همچنین 9 هزار و 754 بسته پستی به وزن 621 میلیون کیلو از طریق استان به مقصد کشورهای خارجی صادر شده است که از نظر ارزش 37 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/87003/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول